på ängen bredvid pendelkiosken. vi satt där och satt. på det gröna gräset.

FREDAG. 

Slutade tidigt idag. Kände mig fri like a bird. Hade eng-prov idag. Kände mig borta like a nörd.
Men det gick nog bra. Skrev så bra så bra.

What to do tonight?
Den som lever får se.

Min mamma sa till mig idag, att det nog skulle va 80 % renare i vårat hus om inte jag bodde här. Det kändes bra. Jovisst.  Men mor har nog rätt. Jag blev bara glad. Då märker dom ju när jag inte längre bor här. För då kommer dom va lessna som små apor när dom vet att jag flyttat!  JÄÄÄÄ

Känns som sommar ute. Kanske att det är det också. Det är fan på tiden. Trött på kyla. Trött på skolan. Trött på buss 570.

Vi hittade en äng bredvid alkisringen idag. Jag, Andrea, Felicia och Elin. Fast det var mer som en kulle med grönt gräs (!!) och några blåa blommor på. Såg egentligen mer ut som en rondell. Men äng låter vackrare, sägs det.

Vi satt och fick sol på oss, sög på cancerpinnar, och diskuterade om kostymnissarna i alkisringen verkligen var a-lagare. Vi kom fram till att dom var borgar-alkisar. Dom som vägrar att falla offer för alkis-titeln. Dom som vägrar ta av sig den fina kavajen. Sånna finns det också. Ja, och så vi då. Ewelina, Andrea o kanske Elin. Vet inte vad vi kallas. Helgalkisar.. ? Mer livet-e-en-fest-alkisar, som leker att det är fredag hela veckan. Allafall den förstnämnda av oss tre.


meeeeeeeen. du lever bara en gång.


                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0