den omtalade fyllan

VALBORG.

Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ner och dö. Himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog och sjö. Snart är sommarn här i ........

Som vi har tragglat den där jävla låten. Flerstämmigt och grejer. Som jag har hållit för ena örat för att kunna sjunga i rätt stämma, eftersom tjejen brevid mig överröstar alla i rummet med totalt fel tonart.. och ändå sjunger hon och jag samma stämma. Som jag har svurit över denna sång, kännt mig töntig när jag sjunger denna sång, hatat när vi blivit tvungna att sjunga den "bara en gång till" efter tioende gången på rad, bara för att fröken ska bli nöjd.
Allt för att det ska låta felfritt på dagar som denna. Valborg. Även kallad supardagen.
Det är på kören i skolan vi sjungit sången. Mot allas viljor.

Det är väl ändå ingen som orkar lyssna på en kör som låter som ett gäng besserwissrar? Stolta jävlar, som kan sjunga opera om dom vill. För det är ju en sån låt, som man ska sjunga på ett sånt sätt.
Då går man ju hellre och gör det man ska på Valborg. Det där som alla vuxna, poliser, lärare mfl. informerar om två veckor innan supardagen. Att det är så mycket fylla ute, ungdomsfylla!! Damn it! Alla måste hjälpa till att ta all sprit från barnen som är ute och super, ingen ska behöva ligga ensam i en buske och spy!! 
Ni vet, sånt där. Som alla fasar över inför högtider som denna.

Låt dom supa då! Det är väl bara bra, så kanske folk fattar hur mycket dom tål sen. Ingen dör väl av att spy.. eller, så länge man inte ligger på rygg och gör det, men så jävla dum får man väl inte va ?!

I skolan fick vi se en film på samhällskunskapen, om hur man festar "på rätt sätt". Det var en bra film. Och min lärare sa att dom brukar visa eleverna sånna filmer inför Valborg. Ja. Jag blev ju klokare av den allafall.........
Valborg är en överskattad dag, där det måste supas. Måste spåra ur, och måste bli "så jävla kul!!!!!!". För alla är så överdrivet jävla övertaggade på en liten bestämd dag, där alla måste kröka, annars är man ju såååååå tråkig.
"För det kommer ju bli så jävla kul!!!"


Och det tycker fan jag med.



                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0