Efter regn kommer solsken


Det man inte dör av, härdas man av.

Så sa en klok vän till mig förut. Och det stämmer. För du blir bara starkare av att gå igenom jobbiga saker. Vissa saker måste få vara jobbiga, man måste acceptera det. Du måste inse att det bara kan bli bättre, om du vill. Du måste förstå att det är din vilja att orka och klara av det jobbiga, det är den som får dig att gå ut hel, som den människa du var innan.

Att bli sårad och sviken är inte lätt. Det suger.
Att behöva såra någon, och svika någon, det är inte lätt eller kul det heller. Men ibland måste man göra det för att orka med sig själv först. Man måste kasta sig ut, och lita på sig själv. För ingen vet väl bättre än en själv, vad som är bäst för mig?

Jag vet bara att livet fortsätter. Det går vidare, även fast du inte vill det. Du måste våga skratta och leva, inte stanna upp och gräva ner dig, även fast det kanske är det lättaste. Det lättaste är inte alltid det bästa. Oftast är det den svåra och kanske mer komplicerade vägen som är just bäst?
Jag måste våga tro att det är så.

Det suger att göra människor ledsna. När man vet att det är på grund av en själv dom blir det.
Och vet du. Det suger både för mig, och för dig. Jag vill bara säga, att det är så väldigt svårt för mig också. Jag tror att jag vet att det här kommer bli bra. Jag tror att du också vet, att jag inte vill skära i ditt hjärta
Jag är ingen elak människa. Jag gör inte såhär för att jag vill. Jag gör såhär, för att jag måste. Jag känner mig själv, och jag måste lita på min känsla.

Var inte rädd för morgondagen. Den finns där, för att du ska få se nya saker. Var inte rädd för dig själv, du finns där. Och att du finns där, är det bästa. För du om någon är stark. Även om du inte vet om det.
Jag finns också här. För mig själv, och för dig.

Jag är ingen elak människa som vill såra andra.
Jag är en människa som litar på mig själv.
Jag litar också på dig. Att du klarar av svåra saker. För kan jag det, så kan Alla det.

Om du vill, så finns jag alltid vid din sida.

Det du inte dör av. Det härdas du av.




                       


/Ewelina


Kommentarer
Postat av: Anonym

:'(

2009-12-27 @ 17:21:27
Postat av: felicia

true.

bra inlägg!

2009-12-27 @ 19:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0