första december två tusen nio

..och inte fan ser jag någon snö på marken heller. Snön är numera en utrotningshotad art. Det stör mig. Jag har alltid tyckt om när snön kommer och lyser upp det mörker som vintermånaderna tillför. Men nej, inte nu inte. Nu ska den komma i januari eller februari, och töa bort i maj. Då vi vill ha sommar istället.

och inte kan jag se på julkalendern heller. Den suger. Som varje år på senare da'r. Den bästa julkalendern var Sunes Jul, sen kommer Pelle Svanslös. Alla därefter var så dåliga att man blev deprimerad. Jul-deppig. Fy fan.

Och julklapparna då? Har fan ingen lust att äns fira jul, när det ända skiten handlar om är att få det man tvingat åt sig på den numera beställningslistan. Får man inte det som man så duktigt skrivit upp, så blir det ett jävla liv.
Vet DU varför vi äns firar jul? För det vet inte jag.  Har nått vagt minne om den där Jesus, men minnet blev jävligt mycket svagare för ganska många år sen. Jag var ju så inne på att öppna dom där paketen!! Med mina SAKER i!!! Jag har GLÖMT vad julen egentligen handlar om. Och jag skäms som fan.

Jag ska inte köpa julklappar. Jag ska inte få julklappar. Jag ska överhuvudtaget inte äns fira jul. För jag vet inte vad det handlar om. (och nej, det har inget att göra med att jag i själva verket inte har ett öre över till julklappar.....)

...Fast. Jag LÄR ju se på Kalle Anka, käka lite knäck och dricka en himla massa glögg. Det är faktiskt mysigt. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0