KAOs i denna lilla värld.

Nu har jag gjort det där nedrans matteprovet. Och utanför SFG:s dörrar och fönster, råder vinterkaos. Snöstorm med andra ord. Jag blir så ledsen. Jag kommer inte komma hem idag. För tågen och bussarna vägrar att köra hem mig. Då blir jag ledsen.
Jag som har köpt julklappar idag och allt. Varit en snäll liten varelse. Och vad får man som tack? Snöstorm, ja. Tack gode Gud.
Jag ser dom där stora snöflingorna singla ner från den barma himelen. Ut genom fönstret ser jag dom. De snöflingorna som orsakat problem för mig idag. Inte nog med att jag inte kan ta mig hem, nej. För jag ska till på köpet ha en chans på typ 99% att jag kanske ramlar när jag går utanför dörren. Det är inte rättvist. Eller är det det? Kanske att jag förtjänar det. Hmm.
Vet ej.
Men jag vill fan ha kaffe nu. Något med lite energi i. Den energin som jag saknar lite grann nu, som jag inte  kan få fram på naturlig väg. Give me some fucking coffein nu!
Nej. Jag får vackert sitta här och vänta på att Vickie dyker upp och räddar mig. Hon får faktiskt ta och komma med en lösning till det här. Det här  med vintern. Kanske tar vi en liten taxi, på hennes nota. För min nota kan jag tyvärr inte stå för själv. Jag är RUTTPANK. Så, om du är en tjuv så vet du, att ewelina ska du inte råna. Jag kan bara ge dig ett leende.
Puss.
Kram.
Och allt sånt.
Jag ska dra. Till aftonbladet.se Ska kika in mitt horoskop serru. Du vet, vardags-trams.
/Ewelina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0