lev idag. sörj imorgon

Idag är det grått ute. Så grått att det blir lite tråkigt nästan.
Men jag slutade jätte tidigt, så jag är glad ändå. Och snart ska jag göra pepparkakor. Inte för att jag tycker om dom, men det är faktiskt mysigt att baka. Sen så är det ett tidsfördriv också.

Jag tänkte ta en liten prommis sen efter bakningen. Sen ska jag plugga. Sen vet jag inte vad som händer. Får se då. Jag känner mig jäkligt pigg idag, vet inte varför.. men jag klagar inte! :)
Imorgon blir det en lång dag. Slutar sent, och ska spela in i studion hela dagen. Det ska bli kul, men man blir så trött sen. (Fast det är det värt).

Jag dricker sånt där chai-te nu. Det är gott, och framförallt värmande. Är lite kall.. Så jag tog mig lite te. Det är alltid trevligt.

Men du. Snart är det faktiskt jul
. Och jag vet själv inte varför, men jag ser fram mot det! Ska ju bli hur mysigt som helst att gå och äta nötter hela dagen, dricka lite glögg och gå en lång-prommis. Känner mig som en tant när jag säger så, men jag gillar tanter. Och jag gillar mysiga saker. Så du får gärna kalla mig tant. :) (haha det där lät ju hur bra som helst.....?) Tror du förstår min tanke ändå.
Hoppas bara naturens kraft ger oss lite snö lagom dagen till ära. Skulle ju sitta så fint. ^^,

Föresten! Jag har kommit på, att jag ogillar SL starkt.
För, man tar ju en buss en speciell tid för att man ska hinna till tåget som går några minuter efter att man kommit till stationen, för att man just ska hinna det. Det ska ju liksom matcha det där..
Men nu fattar jag att så funkar inte riktigt det där systemet för lilla SL..

...DET TAR INTE 35 MIN ATT ÅKA FRÅN SIGTUNA TILL MÄRSTA
! Så är det bara. Och ja, det är skillnad om det är snöstorm med massa hala vägar ute.. Det är skillnad. Men va fan. Idag regnade det. Eller, duggade för att vara exakt. Och fan. Bussen stannar vid stationen 3 min över. Tåget jag ska hinna med, går 4 över. Och bussen måste ju självklart stanna vid hållplatsen längst bort väl på stationen.. Ja du. Klart att man missar tåget. Och klart att nästa tåg, som jag blev tvungen att ta (eftersom dörrarna stängs och tåget drar iväg framför mina små ögon när jag sprungit som en liten gris, förjäves) skulle stå stilla mellan Rosersberg och Väsby i tio min. Och självklart kommer jag försent till min älskade Rättskunskapslektion. Men men. Det är smällar man får ta, om man nu bosätter sig i det ocentrala Sigtuna..

Nog klagat. Blir bara lite irriterad. Och det är ju aldrig kul att vara det.
Fast nu är jag såklart glad igen. Finns folk som har större problem.

Ha en bra dag. :)
/Ewelina


                                    



                Det finns inget bättre skönhetsmedel än lycka




              





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0