lucia

Nu har jag bakat!
Jag har bakat bröd och jag har bakat pepparkakor. Nu luktar det väldigt trevligt i mitt hus.
Du vet sån där jule-trevligt-mysigt-doft!
Jag äter frukt och bär med kanel och nötter på som jag hade inne i ugnen några minuter, och det är hur gott som helst. Det borde du prova om du är bakis... ^^

Det är redan 3:e advent. Tiden går ju hur snabbt som helst känns det som. Och lucia är det idag också. Mysigt!
Men.. Ingen snö. :( Den försvann lika snabbt som den kom. För det gjorde den ju faktiskt. Det bara öste ner stora snöflingor igårkväll. Men idag var det lika grönt som vanligt ute. Man kan inte tro att det är den 13 december idag. Så var det inte när jag var liten allafall. (Eller mindre kanske man säger.) Då var det snö upp till knäna och jag fick ploga mig fram genom skogarna.
Iofs så kan det ha berott på att jag var/är så jävla kort att det var snö upp till knäna.. men ändå! Snön låg på marken långt innan lucia allafall..
Men inte nu längre. :(

Nu blir det mer bakning för mig! Kanske ska göra en kladdis-kaka? :)

/Ewelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0