En rå tant.

Hon säger åt mig alla fel jag gör, hon skäller på mig om jag är sen. Hon skäller på mig om jag är för tidig. Hon ryter åt mig när jag lägger kuddarna lite snett, och när jag vädrar täcket för länge. Hon pratar skit om mig med mig, för att hon har glömt att det var jag som hjälpte henne dagen innan, och därför klagar hon om mig med mig.
Hon tycker att allt är dåligt, och allt är tråkigt.

Och jag förstår henne. Och jag tycker om henne, så mycket. Hennes råa attityd är ändå så charmig och jävligt udda. Jag känner igen mig i henne, kanske blir jag också en sur tant.
 
Hon är bara ledsen för att hon inte längre kan se, inte längre kan röra sig som förut, inte längre kan gå långa promenader. Att hon är så beroende av andra. Kroppen envisas med henne, därför är hon sur. Och grinig. Och jävlig. Men jag bara ler, och är vänlig mot henne, och fattar att hennes ord inte är mot mig personligen, utan att hon bara är frustrerad över sin utlämnande situation.
Och någonstans där inne, så vet jag att hon uppskattar allt jag gör för henne, allt som vi hjälper henne med. Ja, annars hade hon väl bett mig dra åt helvete. Och det har hon ju inte gjort, än allafall..
Alla människor reagerar olika. Den här tanten på det här sättet. Och det blir inte bättre av att jag blir sur tillbaka, för jag tänker vänta tills hon fattar att jag hjälper henne för att hon inte kan göra vissa saker själv, vänta tills hon säger något snällt. Det kommer nog snart, för tanten är ju fan snäll där inne. Och tanten är 96 år. Hon måste skynda sig att bli glad..

Sen så har vi ju min bästis-tant. Och hon mår fan inte bra, men hon klagar inte ett skit heller! Men sån är hon. Hon är jätte rolig, skojar med mig hela tiden och blir ledsen när jag går. (jag med.) :P
Det är faktiskt skit kul att ha en bästis som är närmare 100 år. Inte alla som har det! Juste.

Ville bara säga det, om dessa tanter nu skulle läsa min blogg, vilket jag absolut inte tror. Men ändå. Då vet dom allafall att jag förstår dom. Skulle iofs vara kul om dom också hade en blogg, då kunde dom skriva hur "överdrivet trevlig den där Ewelina är, hon bara ler och ler även fast jag är skit sur tillbaka, hon måste ju va knäpp!".  Ja, typ så..

Hade skit kul igår föresten :). Men det blev tidigt, för jag orkade inte va seg på jobbet idag..  kanske var tur det. ^^
Ikväll ska jag sova jätte tidigt, har missat några nätters sömn nu, så jag ska fan bli pigg igen. :D

Jag vill föresten åka till Italien. Tror jag ska göra det.

/Ewelina


                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0