ok.

Fan..
Jag hade skräcken framför mig idag. Tanten hade KOL (Kroniskt Obstruktiv Lungsjukdom). Man kan få det om man har rökt hela livet. Jag är ljusår ifrån den sjukdomen, men jag fick mig en liten tankeställare idag när jag såg hur jävligt det verkar vara. Hon var så söt och snäll. Och alldeles för mager och tjippande efter andan satt hon i sin soffa och drack kaffe med mjölk och två sockerbitar i. Hon har verkligen jätte svårt att andas, men ändå är hon hela tiden glad och trevlig, och jävligt rolig också.
Jag visste att man kan få KOL om man har rökt hela livet, men jag har ju aldrig sett någon som har det... och det är fan inget man vill köpa sig till att ha. För det är ju precis det man gör när man röker. Man köper sig en död man kvävs till. Fan inte värt det. Och även fast man inte får den sjukdomen (inte alla som får den) så mår man inte så bra av att röka.

... säger den rätta personen ja. Men jag vet. Det är lättare sagt än gjort. Jag tycker själv att det är skit äckligt att dra in en giftig jävla rök i lungorna. Ändå gör jag det dagligen. För "jag dör ju inte nu.." tänker man. Nej, men jag tänker inte sitta som tanten på jobbet om 60 år allafall.


Dags att fimpa tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0