idag kan jag vara poet.

Tror jag kommer somna tidigt ikväll. Är ganska trött, därför jag dricker kaffe nu. Imorgon har jag mitt sista prov, som jag måste plugga lite till ikväll. Sen slutar jag på fredag!!! niiice
Idag har det varit ganska varmt ute, med lite solsken också. härligt härligt :)
En sak är orättvis. Det är att Ankan blev neger där nere på festivalen. Varför kan inte jag också bli lite brun för? Solen kanske inte tycker om mig. Men jag ska allt se till att bli lite brun jag med, innan sommaren är slut.

Jag har fiskmås-bajs på min väska. Fy fan vad äckligt. Såg det i lördags. Trodde det bara var Alex som spillde öl på den när vi satt där vid vattnet inne i stan, men nej. Tydligen var det BAJS. Det var ju inte så... Najs.

Jag satt och tänkte på olika värderingar kring livet, och kom på att jag tycker om väldigt många saker och människor. Men när man väl kommer till kritan så är det faktiskt en sak som slår lite högre på listan. Därför skrev jag en liten dikt om den saken. (Observera ironin i sammanhanget ;)

Livet är allt bra
Framförallt när det bara finns en sak jag vill ha
Det är den där gyllene brygden på burk
Nej, jag menar inte att jag vill ha en turk
Utan den där härliga och goa
Vätskan som gör att man lite för ofta måste gå på toa
För det är vätskedrivande och gör en extra glad
Går inte äns att jämföra med choklad
Ölen och jag kommer vandra hand i hand genom livets gång
Därför jag kommer skriva många dikter och en och annan sång
Om den magiska drycken du förtär från burk eller glas
Spelar ingen roll hur, du kommer ändå att må kalas!

Alkis eller inte, så kan man inte låta bli att hålla med mig, ellerhur? JUSTE!!

Dags för Ewelina att röra sig ut mot skogen. Kanske ska plocka lite flowers idag igen? Eller kanske inte. Men springa några varv skadar ju inte allafall.

BAJS på er!! :D
         

        


Ps. Jag skulle kunna göra dikter om hur jäkla bra kaffe är också. Men inte just nu. Ds.

                              



/Ewelina

Kommentarer
Postat av: Annica

Man måste va ute i solen för att bli brun, inte sitta inne o häcka, lilla gumman min

2009-06-11 @ 21:42:08
Postat av: jag

haha. det är det som är det jobbiga!

2009-06-11 @ 22:03:45
URL: http://eeweliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0