JAG BLIR SÅ ARG! JAG BLIR SÅ GLAD!

Värsta depp-vädret ute.
Helt grått och mörkt. Men jag ser ändå ljuset i mörkret. Vädret påverkar mig, och många andra. Men tänker man lite större, så vet man att man har det ganska bra ändå. Även fast det regnar och blåser hej vilt när man går ut. Även fast man bara ser en grå värld utanför fönstret när man drar upp rullisen på morgonen, och man ser mörkret när man drar ner den på kvällen igen. Jag har målat världen i alla fina färger som jag vet, så det spelar ingen roll. Jag har valt att se det rosa hela tiden ändå. Fast rosa är ju lite bögigt. Men gul då, det kan det få vara.

Det lyser gult när jag drar upp rullisen på morgonen. Det lyser gult när jag på kvällen drar ner den igen. Det lyser gult när det regnar rakt i mitt ansikte. Gul är nog min favorit färg. Man blir så glad av den. Den är ju så glad.

Därför låssas jag att hela världen strålar i gult. När den egentligen bara växlar mellan grått och svart.
Det blir så bra när man hittar egna lösningar på onödiga i-landsproblem.
Det hade ju varit värre om jag sov på en bänk utanför ingenting och det hade varit värre om jag inte fick dricka mitt kaffe varje morgon och veta att jag är ensam. Det hade varit värre om det var värre.

Därför bör man inte klaga på något så litet som ett grått litet väder, som jag vet ändå kommer ändras om bara några månader! :D



                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0