mellan raderna

Det var regnigt. Jag hade inget paraply. Blev lite irriterad eftersom de hade sagt på radion att det skulle vara växlande molnighet och sol idag. Jag drog på mig luvan och gick snabbt, var irriterad. Bussen kom precis när jag var framme vid busshållplatsen. Det gör den alltid. Jag har tajming. Eller kanske är det bussen som har det. Det kanske är det som kallas tur.
Bussen körde segt också. Väl i Märsta fick jag springa till tåget som stängde dörrarna precis när jag kom in. Typ tur där med. Anfådd och jävlig drog jag åt mig en Metro som låg på sätet brevid. Fick åka i första vagnen vilket jag hatar. Hatar människorna där. Hatar den stressade stämningen där. Hatar alla människor som pratar stressat i mobilen om jobb, människorna som pratar högt, skrattar högt och är allmänt jobbiga. Hatar morgonen på tåget. Ingen fattar att morgonen, på vardagar, är heliga mornar. Tysta mornar.
Därför jag alltid går till en vagn längre bort, där samlas det inga affärs-nissar som är så jävla viktiga. Där kan jag plugga ifred sitta ifred. För dom ända som sitter där är som jag. Irriterade morgon-människor på dåligt humör. Vi som håller käften.
Men det hjälper mig. För får jag sitta ifred och få vakna till under de där 20 minutrarna så är jag on top sen. Då är man laddad som värsta batteriet. Du vet. Laddad för det sociala spelet.
Men jag är inte sur. Nej nej. Bara allmänt.. Trött?
Haha.
Fick tillbaka rättskunskaps-provet jag skrev för en vecka sen. Jag fick mvg. Det var ju kul. Undra om jag inte var ganska onykter när jag skrev det? Om inte annat; jävligt bakis, seg, sliten, trött och inte alls taggad för prov.. Känner mig lite stolt faktiskt. Det trodde jag inte. Det var ett svårt prov ju, eller var det det? Det var allafall ett jobbigt jävla evighetsprov som tog nästan upp till två timmar att skriva. Man var tvungen att tänka, tänka på massa juridiska saker. Och tänka var det sista jag gjorde då, kunde göra då. Kanske är det som är grejen. Man bara gör istället.
Det är åtta dagar kvar. Åtta dagar kvar tills jag och Vickie sitter på flyget till Hurghada, Egypten. Och det ska bli så trevligt med sol. Kommer bli pigg av all sol som kommer kyssa mig riktigt het. Ja den är ju het, solen.
Jag har aldrig varit där aldrig suttit på en kamel heller. Och aldrig någonsin sett en pyramid live. Det kommer bli häftigt. Ellerhur ?
Imorgon är det prov igen. I musik. Alla dessa kvintar, terser, kvartar och oktaver flyger runt som små yra myggor i mitt huvud. Kommer jag klara det? Kommer jag vara smart imorgon?
Jag ska plugga. Studera du vet, om dom där rytmerna som är så roliga.
/Ewelina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0