men bara om min älskade väntar

Snart fredag. Jag kommer bli glad när jag somnar ikväll. Är så trött. Har pluggat för mycket, har ont i huvudet. Jag är nästan för duktig. För bra för mig själv för bra för denna värld. Eller kanske inte för bra. Men nästan.

Nej. Skämt åsido. Nu ska vi inte driva med folket. Med Dig.
Men man duger ju. Man duger i krig allafall. Som alla gör som du gör. Alla duger. Fan vad jag duger till att finnas. Yeeah. Du med va.

Jag måste sova nu. I min orena och breda säng. Så bred att man kanske tillochmed på köpet kanske känner sig lite ensam och sorgsen. Du vet när man ligger där och tänker, vad i all sin dar är Ankan som är så go att krama? Så kan jag tänka ibland. Ganska mycket kan jag tänka så. Men jag är inte bitter jag. Imorgon är en ny kall, höstig men ändå vintrig och trist dag. En dag som är trist, fast man ändå kan göra den till en väldigt bra dag?

Jag kanske ändå ska bädda nytt lakan och så i min säng. Det kanske skulle vara lite trevligt för mig att sova i den då. Nu när inte herr trevligheten själv kan göra mig oensam. Men att ett rent lakan skulle kunna ersätta honom skulle ju vara en lögn. Det stämmer såklart inte. Hans gosiga doft från det gosiga mysiga huvudet håller ändå på att försvinna, eftersom min mindre gosiga doft från Got 2 B:s hårspay ersätter kuddens aromer. Det är sorgligt. Bittert. Men det finns fan hopp ändå.

Byter jag mina sängkläder ikväll, så kan de få nya dofter av det renaste igen. Senare alltså.
Tror bestämt att fullmånen spökar ikväll. Det är månen som gör att jag får konstiga saker att publiceras i min fula blogg. Även fast det inte är konstiga saker i sig. Nej, dom är ju såklart självklara! Men de framförs på det flummigaste av sätt.

Fast jag bjuder på det.
Fullmånen lyser ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0