starkt kaffe och kalla höstvindar.

Jag pluggar, lyssnar på musik, dricker starkt kaffe och emellan åt så chattar jag med värdefulla människor, för att få värsta bra kombinationen. Om en stund ska jag ut i den bittra kylan som kom lika snabbt som tsunamin.
Prata med Vickie ska jag göra, för att få andra saker att tänka på än bara allt som har med skolan att göra; prov, läxor, jobbiga människor som man ofrivilligt måste samarbeta med bara för att man får betyg för skiten. Betyg betyg betyg. Allt du gör, allt du lämnar in och allt du kan - dina kunskaper, får du betyg i. Och får man sämre än väntat så får du istället ångest högre än betyget mvg. Inte djup ångest, men prestationsångest är något skolan gärna bidrar med.. Eller, du själv egentligen när man inte pluggat riktigt så hårt som man kanske borde ha gjort vissa gånger. Jag gillar inte att inte vara nöjd, så därför försätter jag mig sällan i situationer som dessa. Hatar att skriva "fattar inte ett skit" på det annars blanka provbladet, bara för att man inte kan. Haha, så istället kan man skriva en rolig historia om man nu inte kan svaren på provet. Det blir nog allafall roligare att rätta för läraren. ;)
Nu ska jag dricka upp mitt starka kaffe som gör att jag inte kommer kunna somna så tidigt ikväll..
Imorgon slutar jag 16:10. Imorgon blir en jobbig dag. Bäst att va på bra humör då allafall, annars kommer jag aldrig orka.
/Ewelina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0