Första Augusti

I morse när jag vaknade kände jag genast bra vibbar i luften. Och när jag öppnade dörren, så var det mycket riktigt så också - att solen sken! Jag blev så glad. Efter frukosten tog jag en liten lugn promenad ner mot vattnet och såg att det åkte båtar ute på vattnet. Det är alltså fortfarande sommar, ett litet tag till.
Jag har inte gjort så mycket idag, mest tagit det lugnt. Kollat på Sex and the City, gjort en jätte god energi-smoothie, städat lite, läst lite och bara varit. Vid fyra-tiden cyklade jag upp till spåret och sprang 1,5 mil, på en bättre tid än förra gången. Jag blir så stolt över mig själv! (Kanske var det min smoothie som gav mig en extra kick? ;) Efter springturen - som för övrigt var underbar, så körde jag lite mage, triceps och strechning. Det gick bra, och sen åt jag middag.
Tänkte lägga upp receptet på min smoothie:
Antal portioner: 1
Ingredienser

Bas
1 dl naturell yoghurt 3 %, havremjölk eller sojamjölk (jag tar alltid naturell sojamjölk med 3 eller 4% fett)
0.5 dl färskpressad juice

Välj mellan olika frysta frukter och bär
Banan
Mango
Ananas
Hallon
Blåbär
Jordgubbar
Melon
Papaya
Kiwi

(Jag tog en halv banan (bra med kolhydrater innan träning), en halv dl hallon, en halv dl blåbär och 1 dl tranbär)

Tips

Som bas väljer du yoghurt, havremjölk eller sojamjölk. Välj sedan de frukter du tycker om. Om du vill göra din smoothie mer mättande kan du tillsätta extra fiber- eller proteinpulver.

För mer mättnad, välj ett av följande:
1 msk krossade linfrön
1 msk proteinpulver
1 msk havrekli
1 msk psylliumfröskal

(Till min tar jag ca. 1 msk proteinpulver "whey 100")

Sist men inte minst kan du ha ett skafferi hemma med olika torkade ”superpulver” som du tillsätter i din smoothie för att få mer vitaminer och antioxidanter!

För extra vitaminer och antioxidanter, välj ett av följande:
1 tsk nyponpulver
1 tsk nässelpulver
1 tsk spirulinapulver
1 tsk vetegräspulver
1 tsk acaipulver
1 tsk gojipulver
1 tsk havtornspulver
1 tsk Mighty Greens (blandade gröna växter och örter)

Mixa allt och drick - sen får du en jävla kick! he he. ;)

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på någon bra film, för imorgon ska jag upp med tuppen och powerwalka!
/Evelina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0