Idag var det en ny dag. Imorgon kommer en till.

Okej.
Nu är skolan i gång igen. Kul! Ja, det var kul att träffa en del personer igen, som jag inte träffat på hela sommaren. Och det känns verkligen bra att börja leva vanligt vardagsliv igen också..
Vädret har varit konstigt idag. Det har skiftat från sol och lite mulet hela dagen (inte så konstigt, ellerhur?), men på eftermiddagen, vid fyra - precis när jag tagit mig i kragen att dra ut och springa, då öser det ner flera liter vatten, hårt vatten, över hela mig. Jag blir dy-blöt, och undrar vem det är som vill straffa mig.. Jo. För klockan sex i morse, när jag skulle ut och PW, så hände det samma sak. Precis när jag öppnar dörren, så öser det ner hinkvis med vatten. Jag gick ner till grinden, med luva över huvudet och tänkte att lite regn inte skulle få stoppa mig. Men när jag märkte att det faktiskt hann skölja ner hela mig bara på den biten, så övervägde jag faktiskt att gå tillbaka in till mig igen. Mitt hår var faktiskt nytvättat, och jag skulle inte hinna tvätta det igen när jag kom tillbaka.
Allafall; den här gången ska regnet inte få stoppa mig. Jag fortsätter min färd på cykeln upp till spåret och springer en mil. Det regnade bara på vägen upp dit. Jag sprang i solsken nästan hela tiden.
Så, vädret har bråkat lite med mig idag, och jag tog striden.
Efter min efterlängtade springtur, var jag som pånyttfödd. Kände mig hel igen. Skönt, nu är allt som vanligt igen. Och ikväll visas det inget kul på televisionen heller. Förutom Fångarna på fortet. Ja, det har ju börjat igen. Och bara för att det inte visas något annat, så ska jag faktiskt kika lite på det. Se om det håller efter ett sånt långt avbrott programmet har haft.
Nu dricker jag pepparmynt-te och känner mig ganska trött i kroppen. Har ju inte gått upp vid sex på morgonen på flera månader, så självklart måste kroppen få klaga lite..
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0