Kaffevalar och bombnedslag

Jo men fasiken vilket spring i benen jag fick då. Hann bara publicera föregående inlägg, och vips så var jag ute och sprang! Jag som skulle vänta tills i eftermiddag, men det där med att vänta... Vad ska nu det vara bra för? Och vad skulle jag i såfall vänta på? Bättre tider? Nej. Det var som att jag följde mina ben, som skulle visa vägen. Jag sprang inte i spåret heller, utan benen tog mig till andra ställen, både asfalterade och skogsunderlag. Fast jag har ju alltid föredragit skogen faktiskt. Men tänkte att det är nog bäst att man varierar det med lite asfalt ibland också, så det får jämna ut sig. Jaja. Jag sprang allafall innan lunch, på förmiddagen. Inte på eftermiddagen som planerat.. (Men nu har jag det gjort allafall..)
Efter springturen som varade i en timme, så var jag hungrig. Så jag stretchade, lagade mat och duschade samtidigt kan man nästan säga. För medan linserna och quinoan kokade, så stretchade jag och sprang sen in i duschen. Ut ur duschen, slängde på mig lite kläder och sen åt jag.
Kollade lite på tv samtidigt, men det gick inget bra. Efter en stund, när jag var inne på kaffet, så ringde det. Det var mormor. Hon ville hälsa på mig. Ja men självklart sa jag, och tog fram en påse bullar ur frysen och kokade mera kaffe. Efter 20 minuter stod hon och morfar utanför dörren och var bullsugna. Tur att jag hade tinat lite bullar till de då. (Ja men dom måste ju ha världens bästa barnbarn;) Nu har dom åkt igen, och jag måste fixa lite i köket. Just nu ser det ut som ett bombnedslag, eftersom jag råkade dra sönder den där proppen ovanpå kaffe-perkulatorn.. Det resulterade med att när jag vände ryggen till, så såg det ut som när en val blåser ut vatten från huvudet typ. Hehe. Jag sa fula ord väldigt högt, och slängde på proppen igen och fick lägga en tung sak ovanpå så att det inte skulle bli mer kaffeöversvämning. Fy bubblan. Men jag kan vara lugn, mormor sa att det faktiskt inte var mitt fel. Att man ska kunna dra lite i proppen utan att den går sönder, alltså hade den bara åldrats och blivit lite utsliten. (Tror jag det, så mycket kaffe som jag brygger.)
. Åter till köket och städa upp det jag har dragit ner där..
/Evelina
Så såg min kaffebryggare ut när proppen lossnade..


..Och fan vad jag ska ha den där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0