Kräftis och bakfylla??

Igår var det kräftskiva hos oss. Jag var dock inte med på den, utan kände mig så rastlös och seg, att jag tog en promenad upp till spåret och sprang en stund istället. Sen gick jag hem och duschade och gjorde ordning en middag (utan kräftor) famför tv:n och kollade på Sommarkysset. Inte så kul, men jag var trött. Gick och la mig vid elva och vaknade 07:45 imorse och gick ut på PW i sextiofem minuter. Det var skönt, för solen var inte framme och det blåste varma vindar. Jag gick i skogen och längs med vattnet. Jätte skönt var det, säger jag igen. (Fick återkommande tankar under promenaden, om vad mycket de andra som ligger och sover vid den stunden, missar. Ingeting går upp emot att gå i skogen och vattnet en tidig morgon. Men det är i och för sig upp till var och en..)  Staden och gatorna var folktomma den tiden i morse, och jag förstår ju att nittio procent av Sigtunas invånare självklart låg och sov då, och skulle vakna fyra till fem timmar senare med huvudverk och skakande av bakissvettningar över hela kroppen. Jag är glad att jag inte var en av dom procenten. Jag är glad att jag är pigg och fräsch en söndag. Glad att jag kan vara pigg och oförgiftad. Ren och äkta. För jag ingår inte i dessa procent som faktiskt bara handlar om skit.
Jag hade allafall hjälpt min mamma med att göra efterrätten till deras gäster igår; chokladmousse med hallon ovanpå. Det var både svårt och kul att göra det. Har aldrig gjort sån förut, men nu kan jag allafall. Sen gjorde jag det jag är allra bäst på i köket, nämligen två stycken stora fina sallader med massa gott innehåll. Den smakade jag på till min mat senare, och det var god.
Tog lite av den till frukost i morse också, med en kopp blåbärs-te. Kollade lite på Nyhetsmorgon på fyran också, och sen har jag inte gjort mer idag. Men jag ska ta vara på denna söndag och läsa både tidningar och böcker. Kanske att jag går och hyr en film eller så senare. Det kan jag göra, för solen är inte framme än så länge, och därför skulle mitt samvete vara rent. Jag ska återhämta mig idag, för imorgon ska jag utmana mig själv med att springa väldigt långt.
/Evelina






Kommentarer
Postat av: k

hur har du gjort för att gå ner så mycket i vikt? Är det av alla dina springturer?

2010-08-15 @ 15:31:38
Postat av: Evelina

För att gå ner i vikt har för mig inneburit att finna balans och inre glädje i mig själv. Jag har inte strävat mot att gå ner eller gått på någon speciell diet, utan i och med att jag lyssnade på mig själv och började respektera mig som jag är, så sker det ju alltid saker på utsidan också.. Men jag ska inte sticka under stolen med att mitt intresse för löpningen inte har med saken att göra, men vägen dit handlar om att lyssna på sig själv. Det ända jag vill är att må bra, och det gör jag inifrån nu. Det är väl det som avspeglas på mitt yttre kanske. Jag upplever dock inte själv att jag gått ner särskilt mycket, men springer det gör jag absolut. Men bara för att jag älskar det, kroppen är bara en bonus. Viktigast av allt är: Sätt aldrig regler på vad du får och inte får äta. Lite av allt är alltid bäst.

2010-08-15 @ 20:43:06
URL: http://eeweliina.blogg.se/
Postat av: K

Okej, mycket bra svar. Tack så mycket!

2010-08-15 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0