Nattens bravader..

Egentligen hade jag planerat att dagen skulle börja med att springa en mil, tidigt och innan frukost. Jag var taggad på det innan jag somnade.
Men. Mitt klämda lillfinger väckte mig var tredje timme av en varm, dunkande smärta och det gjorde hysteriskt ont. Tårkanalerna aktivierades, och dramatisk som jag är, tänkte att mitt stackars finger blivit helt mosat inombords och att jag idag skulle behöva åka och amputera bort hela fingret.. Jag fick göra vad jag kunde, helt enkelt att blöta en handduk med kallt vatten och linda in fingret så att det skulle bli kylt. Det hjälpte lite mot smärtan i början, men snart gjorde mitt lilla finger handduken het igen. Detta gjorde ju såklart att jag inte var så pigg imorse som jag hade hoppats på, och därför bestämde jag mig för att sova lite längre istället och vila mitt finger idag, och se om jag orkar springa senare. Jag blir så arg! Jävla klant man är som måste smälla igen bildörren på mig själv. Inte kul alls. :/ Dock så tror jag inte att fingret behöver amputeras, men jag lovar, det trodde jag absolut på inatt! Flera gånger också.
Istället har jag fixat lite inne hos mig - tvättat ett smutsigt fönster, bytt sängkläder och satt in rena handdukar inne på wc. För en stund sen gjorde jag linfrökex som jag tror kommer vara jätte goda. Dom innehåller endast frön, lite olja och pyttelite havssalt plus vatten. (2 dl hela linfrön, ½ dl solrosfrön, ½ dl hackade pumpafrön, 2 dl sesamfrön, ½ msk rapsolja, ½ tsk havssalt, 3 dl vatten. Blanda ihop och låt svälla lite i 20 min. Olja sedan en plåt med rapsolja och häll och fördela över blandningen på plåten och in i mitten av ugnen på 70° i 10-12 min, låt det sedan svalna en stund och skär i bitar.) Goda att ha som kex på morgonen (dock inte innan träning då innehållet är väldigt tarmrenande och sätter fart på vissa saker i magen. hehehe) eller på kvällen. Nu ska jag ut i solen och sola, ja för solen skiner ju faktiskt idag också!
/Evelina

Linfrökex tillsammans med t.ex. någon god röra är skit gott - och nyttigt.

OBS!! Ät aldrig mer än 2 msk linfrön/dag, då fröet innehåller ett gift som inte alls är bra för cellerna om man överdoserar. Om man däremot äter inom denna gräns, gynnar det bara din mage positivt då dom är väldigt effektiva att hålla magen i trim. (Det är skillnad mellan krossade och hela linfrön, då krossade gör det lättare för kroppen att ta upp giftet, så man bör inte äta mer än 1 msk krossade linfrön/dag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0