Sentimentalt

Man får aldrig glömma bort, att man under resans gång måste kunna förlåta sig själv, för de snedsteg man råkar ta. Ibland händer det, att man faktiskt råkar tappa fotfästet och snubblar till. Det är då det gäller att inte lägga sig och vänta på bättre tider, utan snabbt som fan ställa sig upp igen och fortsätta mot det man strävar efter.
Det man anser är värdefullt för en själv, vårdar man och tar hand om.
Jag är värdefull. Jag är alltså värd det bästa.
Idag började dagen bra, det flöt på. Jag kände dock att någonting låg i bakhuvudet och lurade. Det fick jag utlopp för senare och kunde inte hejda mig. Det är så smärtsamt och ångestfyllt såhär i efterhand, men jag lovar. Jag tänker aldrig lägga mig och invänta att mirakel ska ske.
Jag kan. Jag vill. Jag ska.
För det är jag värd.

/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0