Skit och dis, lingonspis

Idag var det ingen rolig dag. Eller, det är ingen rolig dag rättare sagt. Eftersom det både åskade och blixtrade inatt så jag inte kunde sova, så vaknade jag med huvudverk och var på ett konstigt humör imorse. Hade vaknat från och till under hela natten också.. Dessutom drömde jag att jag var inspärrad på psyket av någon konstig anledning. Inte precis drömmar som uppskattas. Jag ville inte vara där heller, minns jag att jag drömde.
Skitsamma, idag är det allafall en seg och tråkig dag. Det blev ingen kickstart med power walk imorse heller, då jag som jag sa, inte sov så bra inatt. (Valde alltså att sova en liten stund längre). Men funderar dock på att springa 1,5 mil lite senare - man måste ju komma ut.
Igår var vi inne i stan hela dagen. Åkte vid halv elva här i från, och sen drog jag hem lite tidigare eftersom jag både hade huvudverk och var lite hungrig och bara kände mig allmänt irriterad. (Måste ha varit vädret som stod för allt det där..) När jag väl kom hem efter att tåget strulat tillräckligt med förseningar, så var jag trött, hungrig och alldeles genomblöt av allt regn plus att huvudet dunkade av verk. Jag kände mig även helt slut i kroppen. (Ja, jag var ju uppe med tuppen och power walkade vid åtta-tiden innan vi åkte..) Jag tänkte att det blir ingen springtur för mig ikväll inte. Och när en sådan tanke kommer till mig för att jag är trött i kroppen, då är jag fan det också. Det är jag för övrigt idag med, och blir bara mer och mer irriterad ju mer jag tänker på att jag kanske inte kommer orka springa sen. Jag älskar ju det, och vill bara bli bättre. :( Men man måste även lyssna på kroppen och absolut inte överanstränga sig. Viktigt viktigt.
Nu ska jag dricka vatten.
Får se om jag återkommer med någon slags uppdatering om hur dagen slutar.. (Vilket jävla skit-väder vi har idag föresten! Vart tog solen vägen?)
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0