LYCKA!

Vad kan vara bättre än att känna ren, tvättäkta och sann lycka? Att känna sig så tillfreds med sig själv och sitt liv? Att bara vara nöjd, tacksam och glad över det man har? Ingenting! Ingenting kan vara bättre än just den känslan. Och jag är så glad över att jag känner så mestadels av min tid här i livet. Att kunna uppskatta sitt liv som det är, är vägen till äkta lycka. Ingenting blir bättre över att du klagar. Är något dåligt, tråkigt eller jobbigt - ta tag i det, och gör något åt det! Lär dig uppskatta dig, ditt liv och din tillvaro. Det hjälper dig att klara av tunga och kanske svåra situationer. Det gäller att ta vara på varje sekund, minut och timme på dygnet med glädje. Gör du inte det, så förlorar du minst 60 sekunder av din energi på negativ kraft som tynger ner dig. Fånga dagen, och utnyttja den till din egen. Det är bara Du som väljer hur du vill leva, och vem vill inte leva ett lyckligt liv? Det är skit kul! Lovar. Det är ju spännande att leva, man vet aldrig vad som ska hända. En dag försvinner någon man älskar, eller kanske man själv. Då är det försent. Då är det försent att uppskatta allt det goda. Då är helt plötsligt inte de där i-landsproblemen några problem längre, utan en skitgrej som inte betyder någonting. Man ska koncentrera sig på det som gör en glad istället. Tänk sköna, glada och härliga tankar som gör dig på bra humör.
När jag t.ex. är på en jävligt tråkig och totalt onödig mattelektion som jag egentligen skulle klara mig utan och bara kunna lämna, så tänker jag fort som attan på vad jag ska göra sen, kanske när jag kommer hem. Tankar som gör mig på bättre humör. Brukar tänka på att jag ska gå en lång jävla promenad i solen, för det är något jag älskar. Både solen och promenaden. Då betyder inte mattelektionen någonting längre, den blir så mycket lättare att sitta igenom, och helt plötsligt blir den så mycket lättare.
Det gäller att vara optimist och livsnjutare. I love my fucking life, och jag skulle aldrig klara mig utan alla motgångar, då skulle jag aldrig kunna känna det motsatta; glädjen. Kontrast, mina vänner! Det behövs. Allt är inte rosor och räkmackor eller hur man nu brukar säga. Lite taggar på vägen får man fan tåla. Annars är man ingen kämpe. ;)
Allt är lätt, bara man vill. Du väljer själv hur du vill leva. It's about din inställning, du vet. ^^
Tack för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0