Dyngkåt och hur helig som helst

Jag har druckit Coca Cola hela dagen. Mår inte så bra idag. Inte så bra som jag vill allafall.
Det är fasiken inte lätt det här. När man vill men inte kan. Börjar nästan kännas som att jag förtjänar det.. Har jag varit så dum, att jag förtjänar den här skiten, såhär till sommaren och allt? Fast, det kom ju faktiskt inte så plötsligt. Utan som med allt annat, så har det med det där fröet att göra. Ett fult litet frö som har legat och grott långt inne i mig, väldigt länge. Sen när det där lilla fula fröet blivit så stort att det inte finns någon plats kvar i mig för det, ja då händer det logiska; det exploderar! Tada! Såklart att det gör. Jag med för den delen. Det gör ju så ont.
Fan, allafall.
Av Coca Cola blir man så konstig tycker jag. Först blir man på topp, sen dalar blodsockret som bara den. och man blir låg. Man blir lika ledsen som man tidigare var glad. Inte så kul med andra ord. Det är därför det blev så många idag, eftersom jag ville behålla lite glädje, en stund i allafall.. Det blir dyrt det där, med glädje på burk. Därför man ska försöka gro egen, naturlig tillfredsställelse och glädje. Är påväg med det också.. Tar bara lite tid.
På tal om ingenting så har det varit väldigt varmt idag. Inte för att jag känt av det sådär jätte mycket, då jag mest suttit inne vid datorn (och druckit mängder med Cola - inte likt mig!), men lika bra det kanske. Är ju ändå så varmt i solen på något sätt.
Jag håller på att läsa en jätte bra bok. En bok som heter samma sak som detta inläggets rubrik; Dyngkåt och hur helig som helst. Det är Mia Skäringer som har skrivit den, och utgår från sig själv, sina egna krönikor och utvalda blogginlägg. Jag gillar den eftersom hon är så blottande och ärlig i sina texter. Det känns så bra att läsa, då man känner igen sig en hel del i vad hon skriver om. Och nej, den handlar inte om sex. Inte enbart allafall.
Bara lite om kåthet och så. Men det måste man ju få läsa om tycker jag. Faktiskt.
Idag mår jag inte så bra. Jag vill må bra. Jag vill känna mig sådär lättsam och bekymmerslös, och bara hur fri som helst, utan några onödiga konstigheter. Går det att sluta gro små onödiga och fula frön som bara växer och växer och tillslut exploderar? Går det att undvika den där jävla skörden av de där fula och äckliga fröna, som bara är till besvär? Går det? Går det?
/Evelina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0