Godmorgon och idag är jag inte bitter..

Nej. Inte BF idag heller, även fast jag sov väldigt dåligt inatt. Tänkte att jag skulle redovisa förra veckans fysiska aktivitet, så att jag inte glömmer, eller av en händelse skulle underskatta min förmåga att röra på mig.
Här kommer den:
Måndag:
Power-walk, 1 timme (08:15-09:15)
Sprang 7,5 km ca. 35-40 min
Tisdag:
Power-walk, 1 timme (08:15-09:15)
Snabb promenad på kvällen, ca. 1 timme och 15 min
Onsdag:
Power-walk 1,5 timme (08:00-09:30)
Sprang 7,5 km ca. 35 min.

Torsdag:
Power-walk 1 timme (08:15-09:15)
Snabb promenad på kvällen ca. 2 timmar
Fredag:
Sprang 5 km ca. 20 min
Lördag:
Vila (Bakis...)
Söndag:
Vila (Trött)
Totalt:
3 st springpass (2,1 mil)
4 st snabba promenader (ca. 7,5 timmar)
Nu är det måndag, och jag är pigg igen. Hoppade dock över min power-walk i morse, då jag var riktigt trött och helst ville sova en stund till. Kanske tar mig en liten prommis senare, men satsar framför allt på att springa en skön tur ikväll istället. Kanske att jag tar milen idag, eller så väntar jag med den till på fredag och laddar upp med mina små turer så länge!
Vet allafall att jag inte ska dricka alkohol på ett väldigt långt tag framöver. Har analyserat mig själv lite, och har då märkt att min kropp inte är i läge att ta emot alkohol just nu. Den känns både för svag och för stark för det, vilket jag förstår låter väldigt konstigt. Men jag menar att den förbränner väldigt mycket (och därmed blir musklerna starka..) och jag blir då alldeles för lättpåverkad när jag dricker och mår heller inte bra av det.. Fick det tydligt klart för mig i lördags (efter att jag hade druckit i fredags), då jag svimmade på bussen. Trodde först att jag var påväg att dö eller något, för det svartnade för ögonen hur mycket jag än försökte titta, och det rann svett över hela ansiktet samtidigt som det pep i mina öron och jag var påväg att spy. Fy fan, var länge sen jag mådde så dåligt. Sen blev allt svart, och jag trodde på allvar att jag var död. Vet ju vad det berodde på, så då vet jag också automatiskt vad jag ska göra för att inte vara med om samma sak igen. Tycker det är läskigt när man hamnar i okontrollerade situationer. Inte så kul att sitta på en buss i såna lägen heller, då man blir väldigt utsatt. Jag tog det allafall väldigt lugnt när jag väl var hemma. Drack mycket vatten och rörde inte på mig allför mycket. Så det kanske var bra ändå, att jag inte kickstartade denna morgon med en tuff p.walk ändå. :) Vem vet, kanske skulle göra mer skada än nytta när jag inte fick så mycket god sömn inatt..?!
Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen en stund.
/Evelina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0