Jag är hemma igen

Nu är jag hemma igen, och det är skönt även fast vi har haft både roligt och lite tråkigt (i bilen). Men det har varit väldigt kul, dock så varade inte Tyskland-vistelsen så länge som jag hade hoppats, eftersom det var raka vägen in på öl - och spritshopen så fort vi lämnat färjan. Och JA, det var billigt där minsann. Släng dig i väggen, ditt lilla svenska Systembolag! Här snackar vi lågpris.. Haha, men det var faktiskt kul där inne, jag köpte inte så mycket, lite roséviner bara. Får utöka mina kommande besök till Tyskland, och då ta mig till alla de platser som var planerade. Varannan dag tog jag en spring tur på 45-60 min. Varannan dag powerwalkade jag 60 min på morgonen, och 60 min på kvällen. Och jag kan säga att under de drygt 2 veckor vi var borta så har jag känt på helt annan luft; en frisk sådan! Härligt. Men jag måste säga, att Helsingborg inte var mycket att hänga i julgranen, tycker jag. Jag gillade det inte alls, och kände att Falkenberg var en mycket trevligare stad. Under resans gång har jag hunnit läsa lite böcker också; Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein och Svensk maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson. Läst massor av tidningar har jag också hunnit med. Och solat. Och badat, och ätit jordgubbar såklart.
Idag har jag inte gjort så mycket. Eller jo, det har jag faktiskt nu när jag tänker efter.. Imorse så städade jag mitt rum eftersom det hade blivit ganska dammigt under tiden jag varit borta. Sen åkte jag och mamma till affären och inhandlade mat, sen träffade jag Vickie en stund, sen cyklade jag upp till spåret och sprang 1,5 mil (på en alldeles förträfflig tid! Stolt..) Efter det duschade jag, och sen lagade jag mat som jag sen åt och nu dricker jag grönt te med smak av äpple. Så lite har jag allt hunnit med, dagen till ära.
Det är så skönt att vara hemma igen.
Nu vill jag se på en riktigt bra film. Ska se om jag har någon sån hemma.
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0