Så om du undrar

Igår var det en lugn dag som kändes väldigt höstig. Blev lite sorgsen, men insåg även att det faktiskt är dit vi närmar oss.. Mot hösten alltså. Jag vände inställningen, och beslöt mig för att det var mysigt istället.
Jag tog en springtur på 7,5 km på eftermiddagen. Det var verkligen skönt.
På kvällen spelade jag ett traditionellt familjespel med min familj, det var också mysigt. Sen gick vi igenom en massa bilder från länge sen, när jag var liten. Det var tider det. He he.
Igår kväll fick jag nog på att jag har sovit så länge de senaste dagarna sen vi kom hem, så jag ställde klockan på åtta. Jag älskar ju just mornar, så inte vill jag sova bort den heligaste stunden på dygnet något mer. Imorse vaknade jag alltså den förbestämda tiden, tog på mig mina skor och gick ut och powerwalkade en timme. Precis som det ska vara med andra ord, då har allafall jag fått den energin som räcker dagen ut. Plus att den godaste måltiden på dagen - frukosten, blir så mycket godare efter lite ansträngning. Vi åkte upp till Maxi för en stund sen och handlade lite, träffade även Vickie där som jobbade (men hon var trött.. ;) Ikväll ska vi på middag hos farmor och farfar, farmor fyllde ju år för ett tag sen. Det kan nog bli mysigt det.
Ikväll, om det inte blir för sent hos farmor, så ska jag lägga mig i sängen och kolla på någon bra film. Sen sova.
Det är skönt att det är sommarlov. Dagarna kommer till en, och jag är fullt fri att bestämma vad de ska få innehålla. Sen låter jag dom gå.
Imorgon ska jag springa en mil igen. Precis som det ska vara.
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0