Träning, bättre än sex.

Haha. Ja faktiskt så är det så, att träning är skönare än sex ibland. Visst är det två helt olika saker som egentligen inte går att jämföra med varnadra, men när man känner hur endorfinerna (endorfin = kroppens egna morfin, ett ämne som utsöndras vid skratt, motion, sex och förälskelse) bara flödar i hela kroppen så finns det inget bättre än det, just då! Jag lovar. Har du inte testat, testa! Känslan är obeskrivlig.
När man t.ex. sprungit en mil, eller gått väldigt långt, så får du en slags o-övervinnerlig känsla, som ingen drog i världen kan ersätta. Så jävla coolt.
Eller så är jag bara väldigt endorfin-känslig.. Hehe.
Träning hjälper mot det mesta. Mår man dåligt eller är ledsen, så hjälper det. Är man sur eller jävligt arg, så hjälper det. Är man glad, så kan man bli ännu gladare. Behöver man tid till att tänka, så ger träningen tid och utrymme till att tänka. Jag älskar träning. Det är som terapi för mig. Jag mår så jäkla bra när jag får röra på mig, både själsligt och kroppsligt. Det är underbart och jag njuter sååå mycket när jag presterat till max, nästan så det känns som att jag ska dö. Att springa så jag knappt kan stå på mina ben, gör att jag känner mig fullt levande. Det bevisar också att jag kan så mycket mer än vad jag tror. Plus att man blir snygg av det också, men det är bara en bonus. När själen mår bra, och ditt hjärta kan skratta och le, då visar det sig även på din kropp ska du se. ;)
Ut och spring nu!!
/Evelina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0