Midsommardagen.

Godmorgon alla ni som precis har gått upp och förmodligen är sådär jätte jobbigt bakis.
Vilken tur jag har då, som inte är det minsta bakis. Jag drack ju inte en droppe igår, så det var ju tur för mig! Hade faktiskt ingen lust alls att fira Midsommar igår, eller, jag hade ju egentligen inte planerat något, så i såfall skulle jag ju dricka bara för att. Och det är ingenting för mig.
Jag gick och la mig vid 10-tiden, och vaknade vid elva imorse. Hur skönt som helst att vara pigg idag, och jag ska om en liten stund ut och springa hade jag tänkt. Jag kan fira sommaren vid något annat tillfälle, om det nu är så viktigt med dessa firningar. ;)
Ikväll ska jag på middag hos min kära farmor. Det blir mysigt, hon gör alltid så god mat. Sen så älskar jag att vara ute hos henne och farfar, för det är så lugnt och skönt där. De bor mitt ute i ingenstans på landet, och det ända ljud man kan störa sig på, är om grannen kör förbi lite för fort på den lantliga grus-vägen en bit bort från deras stora hus. Ingenting att störa sig på, med andra ord! Så vill jag också bo någongång.
Igår tog jag mig en liten kvällspromenad, och det är väldigt intressant att se högtidliga kvällar från en nykter synvinkel, måste jag säga. Förutom att det var en jätte fin kväll att gå på strandpromenaden och känna hur mycket sommar det är, så var det också väldigt kul att se hur många det var som helt plötsligt kommit på att man faktiskt kan bada i vattnet, precis där man går förbi. Gärna naken också.. hmm. Tänkte jag. Såhär gör ingen en tisdags-kväll. Hehe, nej men det är klart. Igår var det ju Midsommar och då får man vara berusad, naken och i vattnet på samma gång. Lite kul faktiskt. Och jäklar vad alla husen verkade vara fulla med firande människor. Hus efter hus som jag gick förbi, spelade hög dunkande musik, och till det falsk-sång som hördes lite för mycket i bakgrunden. Kändes skönt att slippa vara med, faktiskt. Och det säger jag inte för att jag är avundsjuk över att jag var så ensam och nykter igår, utan för att jag tycker det och för att jag absolut inte var på festhumör då.. Men nästa helg, då jäklar. För då är det min tur att bada naken vid strandpromenaden, samt sjunga falskt till Sommatider hej hej sommartider. Då ska jag vara lika jobbig som alla andra var igår. Visst?
/Evelina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0