och att sommaren skulle fyllas med regn, var ju inte vad min plan var..

Nej fan. Nu sitter jag här igen. Sådär ensam och ... jävlig tänkte jag skriva, men bara för att det isåfall skulle låta sådär bra och poetiskt. Men jävlig är jag långt ifrån min vän! Ensam - ja. Jävlig - nej. Ensam och glad skulle jag hellre säga att jag är just nu. Som igår kväll. Jag har varit så trött idag förstår du. Kanske beror det på min knappa sömn som natten innehöll.. Får bli tidigare ikväll helt enkelt.
Jag tog en promenad idag. En ganska lagom promenad, som varken var för lång eller för kort, utan bara helt.. lagom. Det var en sån promenad där jag verkligen kände hur mina ben blev glada, ha ha. Glada över att få röra lite på sig. Ungefär som att jag skulle rasta en hund. Så kändes det. Det var så skönt, och jag fick en glad tacksamhet-kick där jag bara tänkte på "hur bra jag har det". Nörd. Ja gudars vilken nörd jag är. Filosof-nörd.
Men det gör ingenting. För jag är det så gärna.
Luften var dock lite väl fuktig och äcklig idag. Ingen sval värme, utan mest fuktigt och det kändes lite instängt där ute.. Och så började det regna lite också. Som grädde på moset, pricken över i:et o.s.v. Jag tänkte: Varför är Sverige så jävla svenskt? Så tråkigt, så grått och så regnigt? För precis när Jag ska ut och gå, röra på mig, så ska det såklart börja regna. "Hur-bra-jag-har-det"-tankarna försvann ju med en gång. Typiskt.
Då mina ben ökade hastigheten och bara ville hem, så taggade mitt psyke till och bestämde sig för att köra den dubbla rundan imorgon. Fast springandes, såklart.
Nu vill jag bara sova. Det är nog också precis det jag ska göra nu också. Godnatt, och sov så gott. Jag har sommarlov nu, och behöver därför inte åka till skolan imorgon. Le för mig, för den sakens skull. :)
/ Evelina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0