Blodsockerblues

Sega lilla dag..
Det värsta med att vara så jäkla pigg och taggad och allting på morgonen, är att om det inte händer så mycket på dagen - alltså när jag är i skolan, så blir man (allafall jag) rastlös, lite lätt irriterad och trött.. Vilket såklart inte är så kul. Just nu har vi Nutida konst, men våran kära lärare är inte här. Vi skulle läsa några sidor, som jag nu har gjort. Och nu är det bara seeegt. Ska ha engelska sen, och efter det en till lektion som också blir utan samma lärare. Nej, jag gillar det inte alls. Det är sådana här dagar man känner att det är lite "onödigt" att äns komma hit, men men. Det är väl bara att gilla läget och ta det för vad det är helt enkelt.
Fast om jag får lov att klaga lite till, så kan jag säga att jag blev Jätte sur på lunchen idag också. Haha, jag vet att det är mitt blodsocker som blir alldeles för lågt och som gör att jag blir sur och att det snabbt går över när jag fått äta lite, men jag blev så arg. För det fanns inget som passade mig. Jag äter ju inte kött, och den salladen jag hade tänkt ta "serverades inte Just idag". Hahaha. KUL sa jag och gick surt i ilfart till Ica och köpte en egen sallad. Jag fick äta själv, visst. Men kanske var det just det jag behövde allafall. Plus att jag fick precis den lunch jag ville ha, för ovanlighetens skull. (Något positivt finns det alltid att plocka från det negativa..)
Så en rätt krävande dag, för mitt humör är väl lite sådär. Lite upp och ner typ.
Men nu ska jag snart allafall gå engelska-lektionen. Wish me luck!
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0