Det är med orken...

Goddagens kära du.
Det är inte klokt vad skolan drar ur energi från mig. Av, att egentligen bara sitta stilla och lyssna, bli helt matt och seg när man sedan kommer hem, känns inte så kul och jag fattar inte varför. Jag som vill vara så pigg som det bara går. Istället är jag helt slut och känner inte för någonting just nu, och jag slutade inte så sent idag heller. Lite knasigt det där.
Det konstigaste är ju att jag har energi och ork som om det inte fanns en morgondag, klockan sex på morgonen och beger mig ut på snabba power walks, utan problem. Jag gjorde det igår, och jag gjorde det i morse. Och så tänker man ja men nu har jag energi så det räcker för hela dagen, eftersom man är så pigg när man kommer hem igen (och när man väl är ute). Men icke. Däremot så vet jag ju, att energin kommer så fort jag blir aktiv igen.. Det är det som är så lurigt. Man tror bara att man inte orkar springa den där rundan, gå den där promenaden, eller vad det du kan tänkas vara. För när man väl är igång, så finns det vare sig ingen återvändo - eller några problem alls att slutföra det! Därför som många kanske drar sig lite för mycket att ta sig i kragen och verkligen göra det som får en att må så bra - som Träning! Så just för den sakens skull, så ska jag inte låta mig luras av min egna "trötthet" nu, utan ta mig till gymmet, och sen ut och springa! Japp. Det ska jag. Ska bara dricka upp kaffet först. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0