Dimma

Vaknade i morse av att regnet slog mot fönstret.. Halsen gjorde ont och jag frös. Jag drog upp rullgardinen och såg ut - ingen sol nej. Jag drog ner gardinen igen. Sen gick jag tillbaka till sängen och drog täcket över huvudet, och somnade om. Sen när jag för andra gången vaknade, tvingade jag mig själv upp. Den här gången lät jag rullgardinen vara neddragen, och istället satte jag på mig mina raggsockor. Jag kände mig frusen och tog även på mig min sköna fleecetröja. Sen gick till in till badrummet, såg på min spegelbild. Jag betraktade den i kanske en minut, och kom under den tiden fram till, att nej, idag är jag nog hemma. För inte såg jag särskilt pigg ut, och ännu mindre kände jag mig det. Så ja, så fick det ju bli.
Är inte pigg alls.
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0