Här i det tomma har det slutat blomma..







..men kvar finns jag.

Kommentarer
Postat av: malin

heeej ewiii, jag ser att du tränar mkt och så. och jag har också tänkt att börja träna osv. jag undrar hur ofta du tränar, och vad, och typ vad du äter?

haha jag är desperat ;)

2010-09-27 @ 18:52:43
URL: http://mestmalin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Malin:

För tillfället så tränar jag inte alls (Dock bara en tillfällighet som inte kommer vara så länge till), men innan har jag sprungit mycket varvat med styrka.. Ätit regelbundet, ofta och varierat, och varit noga med återhämnting som är jätte viktigt för att resultat ska synas och för att musklerna ska hinna byggas upp. Eftersom jag inte äter kött så äter jag som en mycket bättre motsvarighet till kött; linser, bönor, ägg, fisk (lax, tonfisk, makrill). Den viktigaste måltiden för mig är frukosten, och jag snålar aldrig där. Frukosten ska jag kunna stå på till lunch med ett litet mål där emellan (nötter och keso, eller avokado...) och brukar äta antigen gröt, omelett, eller en stor sallad. Efter träning så är det ju viktigt att man inte fuskar med att äta något. Det är Jätte viktigt så att kroppen kan lagra på med energi tills nästa gång, så ett bra mål där är att äta både kolhydrater samt protein så att musklerna får något. En banan och ngn dl keso funkar för mig. Eller en macka med keso och lite nötter är ju bra. Du förstår nog vad jag menar ;) En röd tråd genom hela mitt upplägg är allafall kortfattat: Ät jämnt, regelbundet och ta dig tid för återhämtning. Förbjud aldrig dig själv till vad du får/inte får äta, det funkar inte i längden. Utan ät det du är sugen på, så slipper det bli sån stor grej om man skulle "falla" för frestelsen senare.. Jag hatar ordet diet, och går därför inte på någon sån. Dieter är för mig bara något kortsiktigt, och jag gillar inte kortsiktiga reslutat utan vill ju att det ska vara för evigt. Därför satsar jag på att äta så näringsriktigt det bara går, eftersom jag mår så bra av alla vitaminer och mineraler.. Och jag tänker ofta: ge inte upp!

Hoppas jag lyckades formulera mig någorlunda förståeligt. :) Lycka till Malin! :D Kramar

2010-09-27 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0