Höstmys

Sitter här och dricker lakrits-te. Te som värmer mig, för jag är lite frusen.
Det var kul idag, vi hade ju idrott och det passade otroligt bra med konditions-träning. Ett varv var 4 km, jag sprang två. Det var skönt att få endorfinkick i skolan haha, det har jag aldrig fått förut. Efter idrotten slutade vi, och jag åkte hem och stretchade, åt lite mellis och duschade. Åt middag för en stund sen. Det känns väldigt höstigt idag.. Har inte lust till något annat än att bara ta det lugnt ikväll; kolla på tv eller kanske se någon bra film. Imorgon bitti ska jag på Zumba-passet klockan tio vilket ska bli jätte kul! Sen är det bara att ladda lite extra tills på söndag, då Tjejmilen går av stapeln. Jag är taggad till tusen, och ska se till att vara utvilad och absolut inte springa imorgon. Det kommer bli skit kul!
Det är jätte skönt att det är fredag idag. Känner att jag behöver lite vila nu. Kroppen (och psyket) är ju inte riktigt omställt och van vid dessa tidiga mornar och långa skoldagar än, så jag antar att det är därför man blir lite extra trött såhär i början av terminen. (Att det blir kallare och mörkare har nog också med saken att göra..) Men människan är en smart maskin, som snabbt anpassar sig. Och jag tror att det kan ha blivit anpassad nog till nästa vecka. :)
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0