Morfar, om du har tillgång till Internet där uppe, så ska du nog kunna läsa det här. (I minnet du lever, du finns alltid kvar. I minnet vi ser dig, precis som du var)

För de här orden är bara till dig.
Gråt ej vid min grav
Jag sover ej, jag gav mig bara av
Jag är tusen vindar över sjön
Jag är silverglittret över snön
Jag är solsken över mogen säd
Jag är stilla regn i höstens träd.

När ni vaknar ur morgonens vila
är jag tysta fåglar som ila i
cirklande flykt över vattnet.
Jag är milda stjärnor om natten.

Sörj ej vid min grav.
Jag är inte död, jag gav mig bara av.

En ros fäller sakta bladen
Ett ljus brinner silla ut
En flämtande livslåga slocknar
En arbetsfylld levnad är slut.




Tack för att du var världens bästa morfar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0