Breakfast in bed, fredag ju!

Jag har verkligen gjort till en vana och rutin att äta frukost framför datorn i sängen, det är såå mysigt och man blir avslappnad. Det behövs när man har en lång dag framför sig. Jag tar verkligen vara på morgonen, jag vill ha den så lugn och stressfri som möjligt, däfrör går jag upp mycket tidigare än vad jag egentligen "behöver", men det är det verkligen värt. Jag mår ju så mycket bättre av det!
Idag äter jag en skiva bröd med kvarg och lite grönsaker på, råggryngsbröt med riven ingefära, rivet äpple och kanel över samt havredryck runt det (gillar verkligen den heta eftersmaken av färsk ingefära, nästan lite beroende av det..). Till det en kopp svart kaffe och vitaminbrus.
Detta står jag mig på tills lunch, med en frukt eller liknande efter tre timmar från frukost. Det är därför jag gör rejält mättande frukostar för att undvika ev. hunger/sug som gör att man äter onödigt mycket till lunch! Så enkelt är det.

Jag är även väldigt känslig för blodsocker-dippar, så det är viktigt för mig att äta på regelbundna tider. På morgonen innan frukost är jag nog en av världens grinigaste personer, just för att jag inte ätit något på flera timmar. Men precis efter jag svept maten, är jag istället förvandlat från monster till skit pigg och glad!
Nu ska jag hämta liiite mer kaffe. Blir ju inget mer under resten av dagen så måste ju passa på. ;)
Puss på er och ha en bra dag! (Skulle ju inte skada om solen ville visa lite sen också..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0