The weather is gray, but a good brunch peaks mood

Godmorgon!
Okej. Jag erkänner på en gång. Jag sov inte till åtta imorse, som jag brukar och som jag faktiskt kan göra ibland även om jag varit ute under natten. Men idag blev det inte så, utan sov till tio. Hade i och för sig ställt klockan på tio eftersom jag hatar att sova bort hela dagen. Känns helt onödigt liksom. Dock så vaknade jag 09:59, så klockan hann aldrig ringa.
Vi hade föresten riktigt kul igår! Blev väl inte sådär jätte sent, men om man tänker sig att vi tre från Sigtuna har en resväg på ca. 2 timmar, så är det ändå rätt sent om man åker vid två. Men detta var ju bara en försmak av hur vi kommer festa de närmsta veckorna - turnén, Budapest ! Fasiken så kul det ska bli. Min klass är kul.
Sitter och äter brunch. Det blev det idag.
Körde på en skiva bröd med kvarg längst under, lax ovanpå, ett kokt ägg över det och sen sallad och kryddor som chili (såklart), timjan, salt och peppar. Dricker te och sveper apelsinjuice och vitamin-brus också..Undra varför jag är så törstig idag!?) La även upp lite jordgubbar med kanel också, jordgubbar är gott.


Skitväder det är idag med för övrigt. Men va fan, man ska inte klaga. Kunde ha varit värre.
Ikväll är det allafall Stockholm - Båstad. Ska lätt se det! :D Tycker det var ganska bra (inte på långa vägar i samma klass som Solsidan, men ändå)
Tråkigt att jag glömde kameran igår som jag hade tänkt att ta med mig., Alltid kul med bilder ju.
Hann föresten klart med mitt rum igår, så inatt sov jag där för första gången igår! Och har inte sovit så bra på, jag vet inte hur länge. Vet dock inte i nuläget huruvida det var alkoholen eller sängens förtjänst..

Kom föresten på något positivt med att vädret suger idag! Då kan man ju gott och väl utan dåligt samvete ligga inne i soffan och kolla på film eller någon serie. Ha! Där fick jag ju till det.
Fast jag lär ju förr eller senare ändå ta mig ut, bara för att få lite frisk luft. Det behöver man oavsett huvudverk eller inte. :)



En trött men glad Evelina, som klär sig efter väder..

Grattis Ferdinand och Nanna på namnsdagen föresten.
Nu ska jag avnjuta denna söndag i lugnets tecken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0