Porrige lovers

Är du som jag, en frukost-människa och som vill bli mätt och belåten på en rejäl frukost? Isåfall kanske du också tycker att gröt är ett bra alternativ? Det tycker allafall jag, och brukar oftast laga det på antingen bovete, rågflingor, quinoa, vetekli eller vanliga havregryn. Fast godast är nog den med bovete eller vetekli.
Men, de gånger jag vill lyxa till det lite och skippa allt vad grova korn heter (oftast på helger), så har jag kommit på att man faktiskt kan fixa till en liten gröt med färdig mjölk brevid när det är klart. Denna gröt är även gjord på vetemjöl, låter kanske konstigt men den är ungefär som mannagrynsgröt fast i en ännu lenare tappning. Haha, om det nu går..
Allafall, är du sugen på att prova detta så blandar du bara ihop 3 msk vetemjöl, 1 tsk vaniljsocker med 2 dl mjölk och kokar försiktigt upp det och drar snabbt kastrullen från plattan. När jag säger snabbt så menar jag verkligen det, det är väldigt lätt att det bränns vid. Och brännt smakar.. brännt. Jag brukar använda teflonpannor/kastrull när jag är medveten att det lätt bränns. :)
Allafall, som du kommer märka så blir det ju mycket mjölk och lite gröt när det har kokat upp, men vänta lite bara. Häll upp i en skål och lägg på mycket jordgubbssylt. Sen äter man bara, och märker att det goda finns någonstans där under! Som ett kinderägg alltså. ;)

Hade tyvärr ingen bra bild på detta, men ni som testar får ju själva se..
Dock så skulle jag egentligen inte vilja kalla detta för frukost, utan mer som en efterrätt, men det kan ju vara gott att börja dagen med något sött ändå ibland också. Självklart måste man ju äta någon macka till också annars blir man nog inte så mätt.
Men ni kan ju allafall testa detta! Tror i och för sig inte att det kanske faller alla i smaken, då det faktiskt smakar lite speciellt.. typ lite degigt om jag ska vara ärlig haha. Men jag var ju också den som käkade upp halva pepparkakssdegen vid julbaket för 10 år sen. (10 veckor sen?! ;)
Idag är jag ledig.
Och det ända jag gör, är att sjunga på de låtar jag ska sjunga på under turnén. Texterna måste sitta där de ska, när vi imorgon har vår första spelning på Black Sheep. Ska bli skit kul, och du får jätte gärna komma och kolla om du har lust! Vore jätte kul, inträdet är fritt.
Temat på vår turné är årtionden från 50 - till 00-tal. En liten tidsresa alltså. :)
Schemat på turnén:

Tisdag kl 20.00
Black Sheep
Bredkilsbacken 1
171 53 Solna

Torsdag kl 20.00
Satelliten
Allfarvägen 4
191 86 Sollentuna

Fredag kl 21.00
Brother Tuck (18 årsgräns, glöm inte leg!)
Götgatan 85 
116 62 Stockholm

Lördag kl 21.00
Brother Tuck, andra spelningen (18 årsgräns, glöm inte leg!)

Ta med dina vänner, njut av livemusik, chilla och bärsa lite (Fre, Lör). Be there or be square!



Skymtar föresten solen!! YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0