Lovely Friday evening

Tänkte att jag skulle prova laga något nytt till middag ikväll, och hittade ett protein-rikt recept på plättar! Kesoplättar till och med. Kan verkligen rekomendera det här, och även om det kanske verkar tråkigt bara för att det är jävligt nyttigt, så är det faktiskt gott som bara den! Lovar, blev otroligt förvånad :D
Jag gjorde en sats för en person, och då blandade jag 100 g keso (ca. 1 dl), ett ägg, en finriven morot, 1 msk fullkornsmjöl, salt och peppar. Sen är det bara att steka små fina plättar i lite matfett. Tänk på att inte stkea i för hög värme, de blir lätt brända.
Vill man göra en större sats, t.ex. för 4 pers, så kör man ju bara receptet ggr 4. :)
Jag varvade plättar med bladspenat (så blir man stark som Karl-Alfred!), kvarg och fetaost och sen blandsallad till det. Mycket mättande och en väldigt protein-rik måltid.
Efter de goda plättarna var uppätna, så tog jag mig ut på en springtur. Var hur skönt som helst!
Nu sitter jag och kollar på Parlamentet. Skön och lugn fredag med andra ord. Bra att ladda upp inför imorgon när det blir utgång!
Ha en skön fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0