Slowly but surely we can rescue us from the worst

Hej hej!
Har precis ätit frukost. Var jätte trött när jag vaknade, men har ändå sovit ganska länge så är väl utvilad ändå.
Solen skiner även idag. Visst var det sommarvärme igår? Riktigt varmt ju! Satt ute i solen hela dagen, brände mig såklart, och jag hade smörjt in mig men antar att det inte riktigt räcker med spf 10. Får väl ta det lite lugnare med solningen idag kanske. Det är ju så skönt att bara sitta där i solen, så blir nog svårt att motstå.
Igår blev det ju påskmiddag hos farmor som sagt.
Det gick bättre än vad jag hade trott. Kanske för att man väntar sig det lite värre, och sen blir det bättre liksom. Det är skönt.
En sak som jag har kommit på, är att det faktiskt är tankarna som är värst. I verklig verkligheten, i praktiken så är det ju faktiskt inte så himla farligt när man väl gör det som man tycker skulle vara så hemskt. Jag börjar istället bli riktigt stolt istället för att få dåligt samvete eller ångest. Ser varje steg framåt som något stort och coolt av mig att klara av. Kanske för att jag vet om att det är så jag "ska" göra, att det är okej.
Klart att det tar emot jävligt mycket, men accepterar man och bara kastar bort alla onödiga tankar som jag vet egentligen inte är riktigt jag själv som menar, så lite det lite lite lättare. Eller så är det så att man blir lite förvånad över att man faktiskt gjorde det, det som man trodde att man aldrig skulle göra. Vet inte, men det länns så alla fall.
Det känns bra.
Letade fram ett påskägg med bl.a en stor chokladkanin hos farmor...

Kommentarer
Postat av: Becka.

Bestämmer man sig blir det enklare och lättare att tycka att man har klarat av någonting. Har man tvekat kan man alltid ångra sig efteråt. Så känns det i alla fall för mig.

Skönt att det inte blev så jobbigt som du trodde hos din farmor. Släktträffar brukar ju vara ganska jobbiga och så ska de hålla på och truga och blablabla.

2011-04-24 @ 10:12:13
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Rebecka:



Det är helt sant! Bara man bestämmer sig.

Jo, det brukar ju vara så.. men som sagt så var det helt ok. :) Hoppas du haft en bra påsk!

2011-04-24 @ 16:22:16
URL: http://eeweliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0