Tisdag

Hej hej!
Tisdag idag, alltså skola som gäller. Men det tar faktiskt inte emot särskilt mycket. Då har man något att göra, plus att det inte är långt kvar i skolan.. Snart studenten!!
Den här veckan kommer att bli lite speciell för mig. Både bra och dålig.
På torsag ska jag på begravning. Jag ska sjunga en sång på den. Det är min älskade farfar som ska begravas, och det känns förjävligt. Var inte länge sen jag var på begravning, några månader sen. Då var det min morfar.. Det värsta, vet du vad det är? Det är att båda dog alldeles för tidigt. De hade inte äns varit sjuka,  var helt pigga och mitt i livet. Men så var det något som hände som vem som helst kan drabbas av, något brast i kroppen och sen smällde det. De dog. Jag hatar det, men samtidigt måste man acceptera och försöka å vidare.
Jag stod både morfar och farfar väldigt nära. Är uppväxt med att träffa de nästan varje dag, då blir de verkligen som en riktig familjemedlem. Jag är glad att få ha min farmor och mormor kvar. Jätte glad.
Så torsdagen blir en jobbig dag.
Det positiva och lite roligare som händer i veckan, är att vi har mösspåtagning på fredag! Tror att det får mig på bättre tankar. Plus att det kommer påminna oss alla hur nära vi egentligen är tills vi går ut. Kommer bli så taggad! En sak som däremot oroar mig lite, är att min mössa inte har kommit än - panik. Ska ringa företaget som har hand om det nu tänke jag. Lika bra och fråga om den äns ska komma i veckan, annars blir det ju jätte tråkigt när alla andra har sin.
Jag var tvungen att beställa min mycket senare och från ett annat företag än de andra i skolan eftersom jag inte var där när man skulle göra det.. Men det ska väl inte vara någon skillnad egentligen, man beställer väl för att få den lagom till studenten, annars är det ju ingen mening.. ?
Idag börjar jag kvar över tolv, det är skönt. För jag är ganska trött, även om jag är utvilad. Tror det är all solning som gör en lite matt. Men det klagar jag egentligen inte över.. skönt med sol och värme ju! :D

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh det är så hemskt! Jag har bara varit på en begravning min gammel morfars. Han var heller aldrig sjuk, något som bara stannade, han blev 97 men var piggare än många 70-åringar.

2011-04-27 @ 17:06:28
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja det är jätte jobbigt..

Nej, visst är det konstigt hur vissa bara kan "stanna" ?! När man minst anar det också. Och som din gammel morfar var 97 men pigg som en 70 åring, så är det precis samma med min farfar, 70 år men var pigg som en 50åring. :( Men sånt får man ta här i livet.

2011-04-27 @ 19:23:54
URL: http://eeweliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0