Ljus

Fredag idag, och jag är glad! Behövs jag inte på jobbet måndag och tisdag, så är jag ledig i fem dagar från och med nu.. Fast egentligen skulle jag behöva jobba då, så hoppas nästan lite att jag får ett sms av timecare.. Fast klagar ju självklart inte på att vara ledig ;) Lönen landande även på mitt konto idag också! Väldigt trevligt måste jag säga, även om jag ska försöka spara en hel del. Måste dock erkänna att jag inte är världsmästare på just den fronten. Hehe. Just nu sitter jag och surplar på en latte och myser med tända ljus och allt. Hösten är faktiskt riktigt gosig ändå. Det är så man får se det när årstiderna ändras, se dess olika sorters charm i alla fyra. Funderar på om jag ska slå ihop värsta brakmiddagen till familjen. Frågan är bara vad jag då ska hitta på? Vill göra nåt riktigt gott i så fall. Hmm.. Får se vad det blir helt enkelt. Tror att mamma slutar 13 idag, ska se då om hon inte är sugen på en liten tur till de gyllene affärena. De där man kan köpa fina kläder.. Är sugen på att garda upp garderoben på lite nytt, lite höstigt. Lite mysigt, stickat kanske. Det är något jag verkligen gillar med hösten; höstmodet och stickat. Så kul att köpa lite lite varmare kläder, med lite lite dovare kulör. Gärna naturfärger, helst stickat. Skulle i såfall köpa skor, tröjor och kanske några tröjor. MEN, som sagt. Inte för Hela lönen. Bäst att föra över det mesta på sparkontot på en gång egentligen, annars finns risken att jag bränner mer än nödvändigt. Är rätt bra på det ^^ Nej, nu ska jag dricka upp kaffet och sen se vad jag ska göra av dagen. Have a nice day gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0