I'm a believer

Snöstorm nu igen. Vad hände med mina förhoppningar om att våren skulle vara på ingång? Förmodligen så dog dom nu ja.
Jag gick verkligen i motvind hela dagen. I motvind och snöflingor som slog hårt mot mitt ansikte. Att jag hade luvan på mig, hjälpte ju inte ett dugg. Men, enligt Metros väderleksrapport så ska denna snöstorm vara förbi redan imorgon. Jag tror på Metro.
Ikväll ska jag se på Svensk maffia. Jag tycker det är bra men helt sjukt egentligen. En helt annan värd som är väldigt främmande och skrämmande för mig. Hur de lever, ser på saker. Ser på människovärdet, som alltså inte är särskilt högt. De som är medlemmar i gängen, kan inte ha fått mycket kärleksfulla sanningar förklarade för sig. Fattar ingenting. Jag blir rädd för människor när jag ser på sådant. Rädd för hur olika alla är funtade. Ändå är vi av samma sort. Hur svårt det än är att förstå. De ända likheterna oss emellan, är att båda har fötts och förmodligen också kommer att dö. Sen slutar likheterna tvärt.
Imorgon är det fredag. Ännu en vecka som gått. Snabbt snabbt ska det gå, och snart är det sommar igen. Som jag längtar. Det är nog mest till värmen och solen jag längtar efter. Och att det är så mycket ljusare.. Synd att sommaren är så kort ändå, i Sverige. Hade velat ha den kvar i minst två månader till.
Sen vill jag verkligen verkligen verkligen att det ska gå bra nu. Fan ta dig du som sitter där uppe, om du gör det igen. Vi tar inte det här en gång till. Vi vill inte. Vi klarar det inte. Jag klarar det inte.
Låt han få vara kvar med oss. En liten stund till allafall. Amen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0