Kaotisk fredag.

Det är total kaos där ute. Snö och storm på en och samma gång. Det betyder snöstorm ja.
Inte kul om det vanligtvis tar en timme att åka till skolan.. Då tar med alltså minst 2 timmar i det här tillståndet. Jag råkade dock vara en av som faktiskt inte blev värre drabbad än ett litet signalstopp på pendeln som inte varade i mer än ett par minuter. Jag kom i tid till skolan och allt var frid och fröjd. Men det förtjänade jag faktiskt också, jag hade ju gått upp extra tidigt och tagit en tidigare buss, just för att vara ute i god tid när det är SL vi har att göra med...
Nu sitter jag alltså här i skolan, vi åt lunch för en stund sen. Hur gott som helst; falafel och bulgur. Blev jätte pigg och nu har vi egentligen inte så mycket att göra. På schemat står det att vi ska sluta 16:10 (jag vet, man kan tro att djävulen själv har gjort vårt schema som lägger in en sån tid på en fredag..) men antar att vi kan gå ett tag tidigare eftersom vi själva avgör när vi repat tillräckligt mycket. Känner mig en aning hyper-aktiv för tillfället, då jag hällde i mig två stora koppar kaffe i morse, plus att Nicky bjöd oss som kom i tid till OAL i morse. Så liite mycket kaffe för mig blev det nog så tätt inpå. Men va fan, då behöver jag inget på hela dagen och kvällen sen!
Har för övrigt gett upp helt att försöka behålla någon sorts struktur i mitt hår överhuvudtaget, en dag som denna. Det går ju inte. Gjorde ett tappert försök att hålla håret på plats i morse, genom att ha på mig luvan när jag pulsade iväg till bussen. Kan vara en av de mindre meningsfulla saker jag gjort. För det var ju helt jäkla onödigt och omöjligt att lyckas med. Det märkte jag sedan när jag var framme i Sollentuna, att det bara var att lägga ner. Skitsamma om det väller in flera kilo snö in i ansiktet så att jag knappt ser vart jag sätter fötterna (och att mascara och övrigt smink kladdas ut på ett inte så vackert sätt), och strunta i att mitt nytvättade hår blir nerdränkt av nysnö.. Skit i det. Haha. Ingen idé att äns bli sur eller arg. Det är ju likadant för alla. Det finns också värre saker än det. Och, vem fan bryr sig?
Idag är det allafall fredag och det är skönt! Om bara någon vecka är det sportlov också. Då ska jag sporta kan jag lova! Hehe.
I skrivande stund tycker jag mig ana små solstrålar som smyger sig fram. JA!! Det kan gärna vara snöstorm i några timmar till, bara solen lyser - allt blir ju så mycket lättare då.
Nu ska jag hitta på något att underhålla mig med i några timmar, tills det är dags att ge sig ut i kriget igen. Kriga med SL alltså, och hoppas jag vinner även denna gång.













Allt blir så mycket roligare med photo booth..
Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0