Söndag 2011-02-27

Hej! Idag är det söndag och jag är glad. Piggare än vanligt.
Och så här tycker jag om gårdagens Melodifestival:
Melody Club var ganska bra, jag tycker att låten var hyffsat bra och värd en andra chans ändå. Även om jag först trodde det var The Ark. Men helt värdelösa var de väl ändå inte? Tydligen håller inte svenska folket med mig..
Julia Alvsgard, hette hon så? Tyckte att hon sjöng fint, fin låt men skulle lika gärna kunna hört den förut. Den stack alltså inte ut helt enkelt.
Lasse Stefanz. Och så smög sig det gyllene z:at in i Melodifestivalen igen. Suck. Den stackars farbrorn som sjöng lead var både nervös så han skakade och sjöng nasalt. Och darrigt, tråkigt, bonnit och innehållslöst. Men framförallt dansbandigt. Inte så konsigt med tanke på att det är just, ett Z-dansband. TUR att de inte gick vidare till slut..
Linda Pritchard, var väl inte världens sämsta men absolut inte världens bästa låt heller. Lite tråkig tycker jag nog att den var. Ville egentligen inte se henne gå vidare, men hellre hon än ovanstående.
Anders Fernette.. Kan säga att jag hann störa mig tillräckligt på människan redan innan han äns hade klivit upp på scenen. Herregud. Nästan skamligt hur man kan släppa in en sån låt, sångare och koregrafi på en så stor scen. Antar att Christer Björkman antingen tyckte han var het, eller insåg att det måste finnas några esse som är sånna där självklara förlorare.. Ingenting förvånar mig. Bra var det allafall inte.
Och så kommer vi till kvällens it. Linda Schlager Bengtzing. Det måste ha varit hela Norrlands befolkning som röstat henne vidare, för det här är samma repris av allt hon gjort tidiare. För att inte tala om typ 2003 ? Färgen på hennes klänning var ju tuff, men inte så jävla tuff att man är tvungen att ha samma färg på ett par lårhöga lackstövlar som bara ser förjävliga ut.. Blev ledsen när jag såg hur hon desperat stirrade in i kameran med ett skrikigt tonläge att nu jävlar röstar ni på mig! bakom texten.. Fan, inte bra inte bra.
Nicke Borg. Now we talk. Skit bra. Precis som det ska va. Kul att fler än jag tyckte så!
Love Generation var ju också kvällens bomb som media kallar det. Tyckte däremot att det var kul att de inte gick direkt till final, då de nog nästan drabbades av en hybrid attityd. Låten var ju skön och jag ville bara dansa, men bara för att man har sjävlaste RedOne himself bakom sig så ska man inte tro att resten fixar sig. Fast va fan, låten var ändå helt okej måste jag erkänna. Radioplåga. :)
Jag blev allafall glad att jag denna gång orkade kolla klart på spektaklet utan att tvinga mig till det bara för att man "ska". Det kändes okej att titta igår faktiskt. Nästa gång är det Andra chansen, men det bryr jag mig inte om. Ska väl kolla, men nu har man ju sett alla låtar och det räcker för mig.
Jag klippte mig aldrig igår föresten, hann inte med det. Hälsade på farfar istället. Mycket viktigare. Har ju hela lovet på mig att klippa topparna. Ikväll är det Solsidan igen, ska självklart kolla.
Imorgon är det måndag och fan va skönt att vara ledig.
Börjar för övrigt i smyg räkna ner dagarna tills jag fyller tjugo. Vet inte varför egentligen men jag har alltid sett födelsedagar som något speciellt. Och den här är inget undantag när jag både fyller jämnt och blir lite mer vuxen. (På pappret jag vet..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0