valnötter i hela ansiktet.

Är inne i någon slags fas där jag ägnar ganska mycket tid till att hitta och göra recept på saker som är bra för kroppen. Därför sitter jag nu med en egengjord ansiktsmask gjord på 2 msk naturell yoghurt, 1 tsk honung, en liten näve krossade valnötter, 1/2 pkt jäst (smulad) och 1/2 tsk extra virgine olivolja. Jag låter den verka i fem minuter, inte mer.
Sen hade jag tänkt att fixa till mina vinterslitna hårtoppar, genom att blanda ihop en äggula, pyttelite olivolja och lite lite mosad avokado. Då jäklar blir det glans för hela slanten. (Ta dock endast i topparna..)
Jag som är lite av en sucker för det naturliga, älskar alla former av huskurer. Dels för att man med säkerhet vet att inga onödiga och giftiga kemikalier slinker in i kroppen, och dels för att man får sån fin - och självklart naturlig lyster av det!
En annan liten ansiktskur som jag tycker var härlig, var att blanda ihop några jordgubbar (mosa de lite), häll i lite havregryn (peelar bra i huden) och häll i pyttelite honung (inte för mycket då masken blir för "blaskig"/rinnig). Jag lät den sitta kvar i ca. 15 minuter. Jag kände mig allafall fräsch efter den.
Och bara för att jag är på hugget för tillfället, så slänger jag upp en till!
Blanda ihop 3 msk (mosad) banan, 2 msk naturell yoghurt, 2 msk havregryn och 1 msk honung (eller mindre). Den kan sitta kvar i ca. 10 min.





En kick på det;
1 dm gurka, 2 dl kolsyrat vatten, en näve färsk basilika och en stor grapefrukt. Mixa det, och drick sen.
Det kallas klorofyll-drink. Grapefrukten kommer göra dig på bra humör dessutom.. Värt att testa. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0