När verkligheten visar sig

Onsdag och solen skiner som aldrig förr. Var på Stinsen med mamma idag, köpte lite nytt till garderoben. Nästa helg ska vi till Dalarna. Det ska bli jätte mysigt. Hoppas bara att solen skiner då med. Men annars finns det ändå nån slags charm med regn, om det skulle bli så. Det blir jag, Emma, Linda, Elsa och Ellan som åker upp. Eller, jag och Ellan tar tåget upp på fredag medans Emma, Linda och Elsa åker på onsdagen. Det är bara för att jag jobbar både onsdag och torsdag. Tror det är samma anledning för Ellan. Dejtade Emma på Valvet idag. Jag åt sallad och drack kaffe med mjölk i, hon satt och höll mig sällskap och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det är det bästa med Emma; man kan verkligen prata om Allt. Hon hade redan ätit, därför satt hon utan nåt. Det blev alla fall en Cola senare från Ica, som vi tog med oss när vi gick förbi gravarna. "Arna". Ja, det är fler än en grav vi besökte. Närmare bestämt fyra stycken. Två var för mig och Emma. Eller, hennes kära ligger under en och samma sten, men det är ändå två individer. Min morfar och farfar ligger på enskilda platser men inte alltför långt i från varandra. Jag vill inte att de ska vara döda längre. Jag vill träffa dom jätte mycket. Det är orättvist. Det är en fin kvällssol nu. Ljummet är det ute också. Ska ta en promenad senare. Man måste få röra på sig. Imorgon fyller min storebror 23 år. Jag skulle också vilja fylla år på sommaren. Verkar så mysigt. Fast är rätt nöjd med att vara född ganska tidigt på året ändå. Vi ska allafall till dom imorgon, hoppas de bjuder på gott kaffe. Han ska få en present av mig också. Ska bara fixa den först.. Nu ska jag bege mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0