Söndag

Död. Herre min Gud. Detta gör jag inte om, inte frivilligt allafall. Jag har varit vaken länge förut, men inte såhär länge (nykter). Gick av nattpasset vid sju i morse, sen fick jag lov att äntligen stänga ögonen för en stund. Tog in på äldreboendets viprum; ett litet svart rum med en säng och lite filtar i. Dog lite av lycka när jag såg den och insåg att jag skulle få lägga mig i den.. Slocknade så fort huvudet landade på filten som fick bli min huvudkudde. Sen sov jag. Började egentligen åtta, så en timme skulle jag få sova. Men tack vare min godhjärtade kollega, så sov jag mer än så. Vaknade vid tolv igen och insåg till min förskräckelse att han hade varit alldeles för snäll. Jag hade ju missat hela morgonen och lunchen, inte hjälpt till med något. Samvetet gnagde rejält, och så fort jag kom ut i köket sa jag åt honom att gå på rast, så länge han ville. Fan vad snälla människor det finns! Fast var nog ändå nödvändigt med den vilan jag fick om jag ska orka hålla ögonen öppna till nio ikväll. Jaha, skit samma. Man ska vara glad att man har ett jobb. Nu ska jag fortsätta jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0