Dålig morgon

Fan, är inte på bra humör idag. Känner mig så  less på allt.. Vilket jag inte borde heller, har ju precis tagit studenten och "livet börjar". Vet dock att det bara är en liten svacka och att det kommer bli bättre redan imorgon. Börjar ju jobba då också! Men dagen började inte precis på bästa sätt heller. Hade glömt nyckeln inne i huset som var låst, så kom in inte. Blev jätte irriterad, men tänkte att det går ju snabbt att cykla ner till mammas jobb och låna hennes nyckel. Bara det att jag för ovanlighetens skull såklart hade låst cykeljävlen. Skit på det också. Det var bara att gå, tar inte lång tid egentligen. Men var så otaggad på det bara. Jaja, kom ju in sen allafall. Gjorde sen en god frukost.
Sitter och äter frukost, eller har precis fått i mig den, så det är bara kaffet kvar.

Dagens frukost; yoghurt med blåbär och solroskärnor, en smörgås med kesella, keso, stekt ägg och grönsaker, ett glas färskpressad apelsin-juice och kaffe med mjölk i.
Ska leka med Emma idag innan jag drar in till stan :) Blir nog på bättre humör då, Emma får vem som helst att skratta; precis vad jag behöver!

Något jag allafall har att se fram emot, är att jag ska hämta ut min Iphone imorgon som kommer ligga hos posten då. Även fast det var världens egentligen fylle-impuls, så ångrar jag det inte och längtar lite efter den ;) Lite kul måste man ju ha.

Gjorde ännu en impuls-grej igår, nämligen färgade håret.. Har inte gjort det på hundra år, har velat ha det så naturligt som möjligt eftersom jag tycker det är snyggast. Men igår när jag och pappa var och handlade så fick jag ett knäppt ryck igen och råffade åt mig en hårfärnings-kartong och sen var den i mina händer.. Det var en ljus färg och hade egentligen tänkt att göra ytterst diskreta slingor så att det inte skulle synas så mycket. Men ja, jobbig som jag är så tröttnade jag rätt snabbt på att pilla med små hårslingor. Hade inom några minuter hela burkens färg i håret. I hela håret. Kom på att det här kommer inte bli bra. Jag vet så väl att ljus färg på mörkt hår inte kan bli nåt annat än orange, eller som jag brukar säga; morotsfärg.. Hmm, jaja. Inte mycket att göra när jag stod där. Jag stod och kollade på min spegelbild, gjorde världens fulaste grimas och sa högt att va fan. Skit samma. Det är väl bara att färga om i såfall. Fick en mindre destruktiv känsla genom kroppen och tänkte att efter den här impulsen så får det va nog. Inga mer tokerier.
Efter verkningtidens slut gick jag och sköljde ur all färg. Torkade sen håret och det blev faktiskt inte så farligt som jag trott. Lite ljusare, typ ljusbrunt. Dock lite för stor kontrast i hårbotten. Men ändå inte världens förändring. Bra, det kan jag leva med. Sen somnade jag i min nybäddade säng.





Du ser, inte såå orange allafall. Bilden gör sig inte riktigt rättvis heller. Är ljusare i verkligheten. Får se hur länge det där får sitta i. Men gillar inte att färga för mycket. Håret blir så slitet.

Nu ska jag borsta tänderna och sen se om Emma-gullet är vaken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0