Att känna tacksamhet är den största nyckeln till lycka


Godmorgon!
Sitter framför tv:n och växlar mellan Vakna med the voice och Nyhetsmorgon, och äter frukost. Ser ut genom fönstret att vädret är jätte fint, med sol och allt! Måste ju bara ta mig ut sen.
Är ledig idag, och har lite att göra här hemma faktiskt. Ska försöka hinna med att städa igenom hela mitt rum som bara har stått tomt nu under nästa hela vintern (ja, jag flyttade in till mamma och pappa igen bara för att det var alldeles för ensamt där ute i mörkret...), men nu när det både är ljusare och våren verkligen är på g så känns det bara lockande att flytta ut igen. Bara att kunna öppna dörren och få direkt solljus som lyser upp hela rummet på morgonen, gör att jag vill ut dit nu! Så därför är tanken att jag ska försöka hinna med att städa upp ordentligt där inne idag.
Sov föresten väldigt tungt inatt, skönt att sova ut när jag var sådär trött efter min roliga men sena födelsedagshelg. Men det var det klart värt!
Som rubriken lyder, så är det mina främsta ledord för tillfället. Det är för mig det bästa som hjälper mig att hålla modet uppe när jag går igenom sorg. Det är fint att kunna vara nöjd och ganska glad, även om tråkiga saker händer. Det är trots allt en del av livets gång att mista både sitt eget - och andras liv. Helt naturligt med andra ord, och det är bara att acceptera. Det är något man vare sig kan styra eller göra något åt. Hur gärna man än vill kunna det..
Självklart blir man ju dödsledsen, men ändå; the show most go on.

Nu är det väderprognos på fyran, och de säger att det blir ca 4-5 grader varmt idag med solsken. Imorgon däremot blir det kallare och ingen sol tyvärr.. Igårkväll såg jag till min fasa att det snöade!? Vad är det liksom? Men det är väl det sedvanliga aprilvädret som börjar dra in antar jag. Snart är det allafall vår på riktigt, och jag längtar tills när den där nya och friska luften med värme kommer, då man kan börja ta av sig jackan påväg till lunchen, utan att frysa ihjäl. Det är då jag sprudlar som mest och blir fullständigt hög på vårkänslor. Älskar det!
Såg ju på Stieg Larsson sista film i millenum-trioglogin Luftslottet som sprängdes igårkväll. Tycker nästan att det är den bästa av de tre. Lisbeth är ju så jävla cool där i slutet när hon vinner målet om alla övergrepp hon varit med om av alla äckliga svin som våldtagit och utnyttjat henne. Så jävla iskall är hon som står upp till sig själv till varje pris. Älskar henne ju haha!
Nej, nu kan jag inte sitta här längre. Är alldeles för kreativ och solkåt för det ;)
Ha en skön måndag, för det ska jag ha.
Acceptans är ett väldigt viktigt ord. Att kunna acceptera saker som de är, även om det handlar om jobbiga saker. Ta det som det är, stå emot och stå kvar. Faller man, så är det bara att ställa sig upp igen. Det värsta är när man ligger kvar.
Tänk på, att det finns alltid människor som har det värre.
Gå en fet jävla promenad eller spring skiten ur dig, så man får lite sprättande endorfiner och ny energi.
Livet är verkligen är skör jävla tråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0